Млечни пут је зомби који је умро пре милијарду година

© Flickr / Modes RodríguezМлечни пут
Млечни пут - Sputnik Србија
Многе од галаксија познатих у науци су „мртве“, односно, процес формирања звезда у њима одавно је завршен.

Галаксија Млечни пут можда је одавно мртва јер се већ милијарду година налази у тзв. зомби стању, тврди астрофизичар Кевин Шавински.

Према научницима, галаксија се сматра „живом“ ако производи гас, односно ствара нове звезде.

Верује се да су већином спиралне галаксије, као што је Млечни пут „живе“. Међутим, када умиру, галаксије постају елиптичне обично због чињенице да је заустављена производња гасова и звезда.

НАСА обучава пилоте за комерцијалне свемирске летове - Sputnik Србија
Епохално откриће — друга Земља

Раније се сматрало да су галаксије које сијају плавом бојом су релативно „младе“ и да производе гасове великом брзином, а да су црвене близу краја свог постојања. Са напретком технологије, научници су приметили да су многе од црвених галаксија у спиралној фази, што значи да истовремено имају знакове „младости“ и „старости“.

Да би решили овај раскорак, истраживачи са Федералног института за технологију у Цириху су створили нову теорију. Према том становишту, постоји и „средње доба“ у којој галаксије имају зелену боју. Иако се у њима процес формирања звезда више не спроводи, још увек се развијају поједине звезде.

Астрофизичар Шавински тврди да је откривено да спиралне галаксије, као што је и Млечни пут, такође умиру, али споријим темпом.

„Наша галаксија је на самом прагу уласка у зелену фазу. Сасвим је могуће да је Млечни пут зомби који је умро пре милијарду година“, рекао је Шавински.