Научници на трагу проналаска савршеног теста за сексуалне преступнике

© AP Photo / Fernando VergaraПолиграфско тестирање
Полиграфско тестирање - Sputnik Србија
Научници из Јужне Кореје верују да су развили савршени тест за откривање сексуалних преступника, а власти те земље су заинтересоване да га укључе у спровођење закона.

Јужнокорејски научници су по свој прилици пронашли начин да идентификују силоватеље и педофиле путем једноставног теста који региструје посебне покрете ока код таквих особа, пише тамошњи лист „Хералд“.

Група психолога са Универзитета Чунг одлучила је да спроведе експеримент на правим сексуалним преступницима, који су на рехабилитацији у једној од јужнокорејских клиника, и упореде његове резултате са резултатима истог теста који су спровели на студентима на свом универзитету.

Девојке плавуше - Sputnik Србија
Доказано: Плавуше нису глупе

Испитаницима су показане фотографије одраслих мушкараца и жена и адолесцената оба пола, а потом су анализирани покрети њихових очију.

Резултати су јасно показали да су код слика одраслих људи, сексуални преступници и студенти потрошили готово исто време на посматрање фотографија, док су на фотографији мале девојчице силоватељи задржали поглед на слици два пута дуже.

Штавише, када су током показивања слика изговаране „сексуално узбуђујуће“ фразе, истраживачи су приметили значајну разлику између преступника и студената у покретима очију код свих слика, што омогућава да се открију они који су склони сексуалном злостављању деце и одраслих.

Научници су истакли да је број испитаника који су били подвргнути тесту и даље мали за неке озбиљне закључке, али да ће наставити истраживање.

Власти Јужне Кореје се надају да ће употреба тог теста, ако се његова ефикасност потврди, помоћи у идентификовању потенцијалних преступника, који су у стварном животу прилично смирени и остављају утисак безазлених људи. Упркос паду укупног броја злочина претходних година, број сексуалних преступа у Јужној Кореји рапидно расте.