Откривен нови међузвездани објекат: Облик показује да долази ван Сунчевог система (видео)

CC0 / / Земља
Земља - Sputnik Србија
Астроном-аматер Генадиј Борисов открио је нови међузвездани објекат, који је дошао изван Сунчевог система, објавио је „Минор планет сентер“.

Први међузвездани објекат у нашем соларном систему открили су астрономи 2017. године. „Оумуамуа“ имао је хиперболичну путању, која је указивала на то да је дошао из далека и да се неће враћати.

Наравно, произвео је и много спекулација о његовом пореклу, а једна од њих је да је можда ванземаљски.

Новооткривени објекат представља другог међузвезданог госта, а предстоји још много испитивања, праћења и посматрања.

​Борисов је први пут спазио објекат 30. августа користећи телескоп који је сам направио. Након тога, уследиле су и друге потврде, а „Мајнор планет сентер“ при Центру за астрофизичаре издао је саопштење о новом објекту названом „Ц/2019 Ку4 (Борисов)“.

Уколико се несумњиво потврди његова међузвездана природа, добиће нову ознаку која почиње са „2И“. Слово „И“ као почетно слово речи „међузвездани“, која на енглеском гласи „интерстелар“.

Са додатним посматрањима и проучавањима научници су почели да израчунавају облик његове орбите, а прорачуни показују да путања има хиперболичан облик, а не елиптични, који карактерише орбите небеских тела у Сунчевом систему.

Хиперболична путања указује да ће новооткривени објекат напустити наш систем и да се никада неће вратити.