Откривена чудна бактерија на дну океана, преживљава и без кисеоника

CC0 / Pixabay / Морско дно
Морско дно - Sputnik Србија
Необична форма бактерије која је откривена на дну океана има чудан метаболизам какав нема ниједна до сада откривена форма. Сама ствара енергију и преживљава у свим условима.

Тим немачких научника наводи да откривени микроорганизам има неуобичајену могућност да преживи како на органским, тако и неорганским супстанцама, и то без потребе за кисеоником.

Научници су дуго сумњали да овако нешто постоји

Организам, познат као Acetobacterium woodii, изабрао је за себе чудне услове живота, тако да су му дом хидротермални отвори, али и црева термита.

​Способност ове бактерије да створи и користи водоник и угљен диоксид да би створила енергију је нешто што је чини јединственом. Научници су, међутим, дуго сумњали да овакво нешто постоји.

„И раније се спекулисало да многи древни облици живота имају метаболизам који смо описали код бактерије А. woodii“, објаснио је микробиолог Фолкер Милер са франкфуртског Гете Универзитета.

Према његовим речима, тако нешто се сумњало и за Асгард археју која је откривена пре неколико година на морском дну крај обале Калифорније.

© Fotolia / Giovanni CancemiМоже да преживи и без кисеоника.
Откривена чудна бактерија на дну океана, преживљава и без кисеоника  - Sputnik Србија
Може да преживи и без кисеоника.
„Наше истраживање пружило је први доказ да овакав вид функционисања метаболизма заиста постоји“, навео је Милер.

У студији, објављеној у Журналу за микробиолошку екологију, научници су изнели тезу да је један од начина функционисања метаболизма ферментација органских материја у алкохоле, ацетилну киселину и молекуларни водоник, а да други део метаболизма функционише као „судопера за електроне“ за спољну средину.

Прочитајте још: