СЗО: Суперкомпјутер пронашао потенцијални лек против вируса корона

© AP Photo / Eugene HoshikoКоронавирус
Коронавирус - Sputnik Србија
Светска здравствена организација (СЗО) објавила је истраживање тима научника са Универзитета у Мајнцу, у ком се, између осталог, наводи да би лекови који се користе за лечење хепатитиса Ц, могли да помогну у борби против новог вируса корона. У овом истраживању значајну улогу одиграо је и један од најјачих рачунара на свету.

Неколико лекова који су одобрени за лечење вирусне инфекције хепатитиса Ц, идентификовани су као потенцијални кандидати и за лечење ковида 19, болести коју узрокује САРС-ЦоВ-2 вирус корона.

Истраживање је базирани на опширним прорачунима и коришћењем МОГОН II суперкомпјутера на Универзитету Јохан Гутенберг у Мајнцу.

Реч је о једном од најјачих рачунара на свету којим управљају Универзитет Јохан Гутенберг и Институт Хелмхолц, такође из Мајнца.

Алпаки лама - Sputnik Србија
Крије ли се у лами лек за ковид 19?

Њихово истраживање објавила је СЗО, а у њему научници описују како су симулирали начин на који се око 42.000 различитих супстанци наведених у отвореним базама података вежу за одређене протеине САРС-ЦоВ-2 вируса и спречавају продирање вируса у људско тело или његово размножавање.

Ова метода компјутерске симулације позната је као молекуларно пристајање, која се користи већ годинама.

Како је указао Томас Еферт, аутор студије и професор са Института фармације и биомедицинских наука универзитета у Мајнцу, та метода је много бржа и јефтинија од експериментисања у лабораторији, објавио је портал „Еурек алерт“.

„Колико је нама познато, ми смо први који смо искористили молекуларно пристајање на САРС-ЦоВ-2. Фантастична је вест да смо пронашли више одобрених лекова за хепатитис Ц као обећавајуће кандидате за лечење ковида 19“, рекао је Еферт.

Користећи МОГОН II суперкомпјутер, тим научника направио је више од 30 милијарди појединачних прорачуна унутар два месеца и открио да спојеви из четири лека за хепатитис Ц — симепревир, паритапревир, гразопревир и велпатасвир имају склоност да се снажно повежу са САРС-ЦоВ-2 вирусом и на тај начин спрече инфекцију.

Ђина и њен супруг Виктор који последњих недеља нису могли да раде због мера које је држава предузела против вируса корона, са децом гледају ТВ у Еквадору. - Sputnik Србија
Научници упозоравају: Још две године ћемо живети са короном

Томе у прилог иде и чињеница што су САРС-ЦоВ-2 и хепатитис Ц вируси истог типа, односно такозвани једноструки РНК вируси, појаснио је Еферт, преносе „Независне“.

Овај тим научника открио је још једног потенцијалног кандидата у борби против вируса, а налази се у азијској биљки познатој као „орлови нокти“. Та биљка се, иначе, у Азији већ дуго времена користи у борби против разних болести.

„Наше истраживање је сада потребно проверити лабораторијским тестирањима и клиничким студијама“, казао је Еферт и напоменуо да је метод молекуларног пристајања већ раније успешно употребљен за проналазак активних супстанци против МЕРС-ЦоВ и САРС-ЦоВ вируса корона.

Прочитајте још: