Тајна Оумуамуе: Харвардски научник тврди да су нас ванземаљци посетили, због тога је на удару колега

CC BY-SA 4.0 / Wikipedia/ESO/M. Kornmesser/nagualdesign/Cropped photo / Оумуамуа, тело које лети кроз свемир, а неки научници тврде да је у питању ванземаљска сонда
Оумуамуа, тело које лети кроз свемир, а неки научници тврде да је у питању ванземаљска сонда - Sputnik Србија
Професор Ави Леб, председавајући одсека за астрономију на Универзитету Харвард, твдио је да је објекат Оумуамуа, који је прошао кроз наш Сунчев систем и близу Земље, ванземаљска технологија. Због тога се нашао на удару колега који су покушали да га ућуткају.

Оумуамуа, необичан издужени објекат, пролетео је близу наше планете 2017. године. Објекат сличан њему никада није виђен, а чак је и убрзао кретање када је излазио из нашег Сунчевог система, што је такође незабележено.

НЛО - Sputnik Србија
Харвардски професор: Ванземаљски објект летео близу Земље – нови ускоро долазе

Леб се бавио проучавањем тог необичног објекта и објавио да „постоји велика вероватноћа да је вештачког порекла“.

То је изазвало сензацију у научној заједници јер су, како тврди Леб, његове колеге „изведене из зоне сигурности“, каже харвардски професор у разговору за РТ, који је водио Брајан Мекглинон, познати британски новинар.

Међутим, Леб је сада спреман да се још више супротстави својим колегама, будући да му крајем јануара излази књига о феномену Оумуамуа под називом „Ванземаљско: Први знак интелигентног живота ван Земље“.

За оне који негирају његове тврдње, Леб има једноставан одговор: „Реалност је једина ствар која никад не одлази, чак ни када је игноришете“.

Оумуамуа - производ ванземаљске цивилизације

Леб тврди да наша цивилизација „није посебна“ и да је сигурно било још таквих кроз историју свемира. Зато мисли да би, у потрази за ванземаљским животом, требало да тражимо „технолошки потпис ванземаљске цивилизације“:

Међу стварима за којима би требало трагати, наводи мегаструктуре, индустријско загађење и остатке свемирских бродова. За Оумуамуу верује да је управо остатак једног таквог брода, због чега је отворио фронт у научној заједници против себе.

Леб верује да ће бити још таквих открића, али да ће многа бити негирана јер ће „њихови аутори бити исмевани, а идеје никад неће бити прихваћене“, пошто је разматрање постојања интелигентног живота ван Земље „озбиљан табу међу астрономима“.

Када је у питању Оумуамуа, међу научницима нема негирања да је имала збуњујућа својства. Научници су збуњени како је убрзала и изашла из нашег Сунчевог система под необичним углом.

Сунчеви једро - нови начин за путовање кроз свемир

Професор Леб верује да је разлог убрзања то што је „погурана Сунчевим зрацима који се одбијају од њену површину“.

„Њен чудан облик понашао се као једро на броду, јер у вакууму свемира, велики, дуги објекти могу бити убрзани уз помоћ Сунчевих зрака“, каже Леб. Пита се да ли би, ако Оумуамуа има „сунчево једро“, ванземаљци могли да га користе за путовање кроз свемир. Међутим, ова његова идеја била је одбачена од научне заједнице од самог почетка.

Мејнстрим наука тврди да је убрзање Оумуамуе последица испаравања воде на њеној површини, слично као код ракетног убрзања. Међутим, проблем са том теоријом је што није забележен „реп“ водене паре, који би морао да се види.

Свемир, необичне планете - Sputnik Србија
Десет открића о животу ван Земље у 2020. /фото, видео/

У септембру прошле године, још један свемирски објекат је убрзао на исти начин, без „репа“. После анализирања у супер-компјутеру, утврђено је да је „вештачке конструкције“. Заправо је утврђено да се ради о одбаченом делу ракете са Земље.

Тај одбачени део ракете био је издуженог и шупљег облика и убрзао је баш онако како за Оумуамуу тврди Леб - захваљујући Сунчевим зрацима.

„Оумуамуа не може да буде последица људске конструкције, јер је кроз наш Сунчев систем прошла већом брзином него што то може иједна ракета направљена на Земљи“, каже Леб, додајући, ипак, да нам је потребно више података.

Како трагати за ванземаљцима

Консензус у научној заједници је да би у потрази за ванземаљским животом требало трагати за знацима кисеоника. Леб, међутим, то доводи у питање, тврдећи да то не би морао да буде пресудан знак за живот на некој другој планети.

„Кисеоник може да буде продукт природних процеса. Требало би да тражимо индустријско загађење на другим планетама, сложене молекуле као што је хлорофлуоугљеник, јер они не могу да настану природним путем“, каже професор са Харварда.

Његове колеге, које негирају Лебове тврдње, кажу да је Оумуамуа астероид. Тако је професор Алан Фицсимонс са Универзитета у Белфасту, изнео трдњу да је њен дугуљаст облик последица тога што је у питању део планете која је имала „насилну прошлост“.

„Ово је наш први блиски сусрет са објектом из неког другог звезданог система. Открили смо да не треба да претпостављамо како је у питању објекат вештачког порекла. Али то не значи да тај објекат нема чудесну природу нечега што нам је стигло из другог соларног система“, навео је Фицсимонс за часопис „Нејчр“.

Прочитајте још: