Клинтонову информисали о емисијама руских ТВ канала

© AFP 2022 / Andrew Caballero-ReynoldsДемократски председнички кандидат Хилари Клинтон
Демократски председнички кандидат  Хилари Клинтон - Sputnik Србија
Пратите насTelegramOdyssey
Саветници Хилари Клинтон су је у време док је обављала дужност државног секретара САД повремено информисали о емисијама руске телевизије, укључујући канале НТВ и Раша тудеј. О томе сведоче електронска писма Клинтонове која је објавио Стејт департмент.
Гугл илустрација - Sputnik Србија
Асанж назвао Гугл тајним оружјем Клинтонове

Амерички Стејт департмент објавио је 7.000 електронских писама бивше државне секретарке САД Хилари Клинтон  од 2009. до 2012. године. Писма која нису строго поверљива објављују се по налогу суда.

Из објављене преписке јасно је да су Клинтонову саветници повремено информисали о емисијама руских телевизијских канала у време док је била државни секретар САД.

Тако је 3. фебруара 2012. године помоћник послао Клинтоновој извештај америчког дипломате у Москви о филму „Иностранство ће нам помоћи“ приказаном на НТВ, у којем су представници америчке амбасаде оптужени за подршку руској опозицији.

„НТВ је данас приказао документарни извештај који смо очекивали. То је била најдетаљнија и најсрамнија репортажа коју сам видео у актуелној напетој атмосфери у медијима“, пише у извештају дипломате Џоа Крузика. Он је набројао основне тезе филма, пре свега оптужбе против САД и других западних влада у покушајима да дестабилизују Русију кроз подршку цивилном друштву, као и опозицији. После препричавања садржаја филма амерички дипломата га је анализирао и дао препоруке како треба реаговати на филм, али је тај део извештаја Стејт департмент уклонио пре објављивања писама. Једина реакција Клинтонове на извештај било је питање ко је његов аутор. 

Хилари Клинтон - Sputnik Србија
Клинтонова: Јаче „притиснути“ Путина

У марту 2012. Хилари Клинтон су обавестили о сукобу тадашњег амбасадора САД у Русији Мајкла Макфола с телевизијским каналом НТВ који је он оптужио да је упао у његову електронску пошту и мобилни телефон. Макфол је то закључио јер су новинари НТВ сазнали за његов састанак с неименованим адвокатом и јавили се да амбасадору поставе питања.

У априлу исте године помоћник Клинтонове Џејкоб Саливен послао је државној секретарки саопштење агенције Ројтерс о емисији коју је почео да води на каналу Раша тудеј главни уредник Викиликса Џулијан Асанж. У првој емисији његов гост је био лидер шиитског покрета Хезболах, Хасан Насрала. Коментари саветника Клинтонове о репортажи удаљени су пре објављивања.

Поред тога, Клинтоновој су периодично слали чланке иностране штампе о Русији, пре свега о њеној спољној политици. Она готово никада није одговарала на та писма. Наводи се да се Клинтонова такође дописивала са својим главним замеником Вилијамом Бернсом о његовим посетама Москви, али јој је он о детаљима тих путовања говорио „у другачијем окружењу“. Русија се у 7.000 електронских писама Клинтонове спомиње око 150 пута. 


Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала