Успешно сте се регистровали!
Молимо вас, улогујте се путем линка који вам је послат на

„Слобода говора“: Како у свету покушавају да ућуткају руске медије

© Sputnik / Evgeny Biyatov / Уђи у фото-галерију"Русија данас" лого
Русија данас лого - Sputnik Србија
Пратите нас
На Западу се редовно врши притисак на руске медије и њихове запослене: новинарима из Русије врло често одбијају акредитације или их не пуштају преко границе.

Доносимо најистакнутије случајеве кршења слободе говора у односу на РТ и Спутњик.

Блокирање рачуна РТ у Великој Британији

Дана 17. октобра 2016. у Великој Британији затворени су сви рачуни телевизије РТ. Банка „Нетвест“ саопштила је да та одлука није предмет ревизије. Министарство спољних послова Русије и Државна дума већ су најавили да ће од Лондона захтевати да објасни ситуацију.

© Sputnik / Михаил Воскресенский / Уђи у фото-галеријуРТ
РТ - Sputnik Србија
РТ

„Информационе претње“ Европској унији

У октобру 2016. године, Одбор за спољне послове Европског парламента ставио је Спутњик и РТ на списак информационих претњи Европској унији. У одговарајућем нацрту резолуције изражава се озбиљна забринутост због ширења активности за проширење „руског утицаја и хегемоније“. Овај документ садржи низ чињеничних грешака, као на пример да се новинска агенција РИА Новости назива телевизијом.

Блокирање сајта Спутњика у Турској

У априлу 2016. године Турска је блокирала сајт Спутњик Турска, а неколико дана касније Анкара је без објашњења забранила главном уреднику Туралу Керимову улазак у земљу.

© SputnikРадио Спутњик Турска
Радио Спутњик Турска - Sputnik Србија
Радио Спутњик Турска

Руско Министарство спољних послова назвало је овај потез турских власти најгрубљим кршењем основних људских права и слобода. У овом тренутку сајт ради на домену .com.

Блокирање сајта Спутњика у Летонији

У августу 2015. године представништву МИА „Русија севодња“ у Летонији одбијена је регистрација. У Риги су тврдили да је одлука донета, наводно, због неусклађености докумената које је поднела агенција, са Уставом и низом прописа. У марту 2016, летонска редакција Спутњиа добила је обавештење о затварању сајта у домену зоне .lv због наводних нарушавања Уредбе Савета ЕУ о рестриктивним мерама због опасности од територијалног интегритета, суверенитета и независности Украјине. Касније се сајт вратио читаоцима у домену зоне .com.

Ситуација са рачунима агенције „Русија севодња“

У јуну 2015. године у Француској и Белгији су у вези са случајем акционара Јукоса блокирали рачуни МИА „Русија севодња“. Касније је британска банка „Берклис“, без давања објашњења, замрзла рачуне представништва агенције у Лондону. Међутим, након тога је извор у банкарским круговима изјавио да је овај корак везан са тиме да се генерални директор агенције Дмитриј Кисељов налази под западним санкцијама.

© SputnikСпутњик
Спутњик - Sputnik Србија
Спутњик

Забрана новинару МИА „Русија севодња“ уласка у зону Шенгена

Министарство спољних послова Пољске је у октобру 2014. године укинуло акредитацију новинару МИА „Русија севодња“ Леониду Свиридову. У мају ове године Варшава је Свиридову забранила улазак у земљу и све државе-чланице зоне Шенгена до 2020. године.

Све вести
0
Прво нова обавештењаПрво стара обавештења
loader
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала