Успешно сте се регистровали!
Молимо вас, улогујте се путем линка који вам је послат на

Британске власти позвале на уједињење у борби против „руског утицаја“

© Sputnik / Илья Питалев / Уђи у фото-галеријуКанцеларија телевизије РТ у Москви
Канцеларија телевизије РТ у Москви - Sputnik Србија
Пратите нас
Одбор за дигиталне технологије, културу, спорт и медије Велике Британије објавио је извештај „Лажне вести“, који садржи низ препорука Влади за борбу против дезинформација. При томе је једно од поглавља тог документа посвећено „утицају Русије у политичке кампање“, а посебно телевизије РТ и агенције Спутњик.
Главна и одговорна уредница РТ и агенције „Спутњик“ Маргарита Симоњан - Sputnik Србија
Симоњанова: Британски пиаровци свалили свој неуспех на РТ и Спутњик

Према тексту извештаја, при изради препорука Одбор се ослањао на податке ПР компаније „89up“, који тврди да су РТ и Спутњик имали „значајан“ утицај на одлуку Британаца да гласају на националном референдуму у јуну 2016. године за излазак из Европске уније.

„Бројни докази указали су на улогу Русије у пружању подршке организацијама које стварају и шире дезинформације и ангажоване садржаје како би поткопале поверење јавности и дестабилизовале демократске државе“, навели су аутори документа.

Осим тога, комисија је истакла „антиевропски став“ активности РТ и Спутњика, али није прецизирала у чему се тачно он манифестује.

„Влада треба да размењује информације о ризицима, рањивости и најбољим методама у борби против мешања Русије и координише са парламентарцима из целог света“, пише у документу.

Аутори извештаја сматрају да само поштујући те препоруке Влада може да се одупре „мешању Русије у изборе“.

Фејсбук - Sputnik Србија
Русија није била умешана у референдум о „брегзиту“

„Влада би требало да се уједини у координисаном раду с другим одељењима, баш као што се шест специјалних одбора ујединило у покушају да се супротстави утицају Русије“, закључио је Одбор.

Британска компанија „89up“ је у фебруару објавила да су РТ и Спутњик имали „водећи“ утицај на исход референдума о британском повлачењу из ЕУ, који је одржан у јуну 2016. године. Тада је у земљи спроведено истраживање под називом „Путинов ’брегзит‘? Утицај кремаљских медија и ботова на референдум о чланству Велике Британије у ЕУ 2016. године“.

Такође је неколико британских парламентараца позвало Владу да уведе рестриктивне мере телевизији РТ у Великој Британији.

Компанија „Твитер“ је навела да нема доказа о „мешању Русије“ у референдум о „брегзиту“. Саопштење о недостатку података о „руском мешању“ у британске изборе је издала и компанија „Јутјуб“.

Руски званичници су више пута негирали оптужбе о мешању у изборне кампање и референдуме других држава.

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала