Успешно сте се регистровали!
Молимо вас, улогујте се путем линка који вам је послат на
Земља - Sputnik Србија
Свет
Најновије вести из света

Немачко Министарство: РТ Дојч и Спутњик имају централну улогу у проруском утицају у Немачкој

© Sputnik / Владимир АстапковичСтудио агенције и радија Спутњик
Студио агенције и радија Спутњик - Sputnik Србија
Пратите нас
Руски медији РТ Дојч и Спутњик играју централну улогу у вршењу проруског утицаја у Немачкој, наводи се у извештају Министарства унутрашњих послова Немачке о раду контраобавештајне службе (БфВ, Федерална агенција за заштиту устава) у 2019. години.
„Русија намерава да изврши утицај на политичко и јавно мнење у Немачкој у корист руске политике... Посебан значај имају медији који се налазе у Немачкој, а које контролише руска држава. Централну улогу играју РТ Дојч и Новинска агенција Спутњик“, истиче се у извештају.

У документу се наглашава да се са руске стране „пропагандом и мерама за вршење утицаја, између осталог и дезинформацијама различитих адресата“ у Немачкој не баве обавезно специјалне службе. Ради се, између осталог, о „појединцима који имају на уму проруске ставове наводно невладиних организација, као и државним структурама Русије“. Ови агенти утицајараде на друштвеним мрежама и форумима, имају сопствене сајтове или се представљају као наводно невладини стручни центри“, наводи се у извештају.

У документу се наводи да се „у поређењу са прошлим годинама“ ова активност у Немачкој смањила 2019. године, да се утицај врши у „мање агресивном виду него што је то било раније“.

„Које групе и како се помињу у извештају – то је професионална одлука агенције за заштиту устава. Не треба је свести на неку политичку директиву“, рекао је немачки министар унутрашњих послова Хорст Зехофер, коментаришући укључивање РТ Дојч и Спутњика у извештај.

Оба ова медија трећи пут се помињу у годишњим извештајима о заштити устава. Немачки министар Зехофер изјавио је да се Министарство ослања на сопствене информације и изводи самосталне закључке, и нагласио да безрезервно подржава извештај агенције.

Спутњик и РТ више пута су на Западу оптуживани за наводне „лажне вести“, међутим, никада нису пружени никакви докази. Руски званичници такве изјаве називали су неоснованим.

Прочитајте још:

Све вести
0
Прво нова обавештењаПрво стара обавештења
loader
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала