Widgets Magazine
Слушајте Sputnik
    Студио агенције и радија Спутњик на Међународном економском форуму у Санкт Петербургу

    Јавни линч: „Тајмс“ по узору на украјински „Миротворац“ објавио списак новинара Спутњика

    © Sputnik / Игорь Руссак
    Европа
    Преузмите краћи линк
    1034

    Британски лист „Тајмс“ објавио је списак новинара из британске редакције Спутњика из Единбурга, као и позив посланика Либерално-демократске партије у шкотском парламенту Алекса Коула Хамилтона да се одузме имовина ове агенције и телевизије РТ у Великој Британији.

    Посланик који се бави питањима здравства оптужио је единбуршки огранак Спутњика за „информативни рат“ против Велике Британије.

    „Друге земље су заузеле оштрији став према имовини руских грађана него ми у Великој Британији. Влада Велике Британије би требало да поново погледа шта се може учинити“, рекао је Кол Хамилтон.

    Уз чланак су приложене фотографије осам запослених у Спутњику са описом њихових позиција.

    Објављивање личних података

    Праксу објављивања списка новинара који наводно представљају претњу за државу започео је украјински сајт „Миротворац“, који објављује на интернету личне податке запослених у украјинским, руским и западним медијима, укључујући и њихове адресе.

    Поступци „Миротворца“ осуђују се како у Москви, тако и у иностранству.

    Почетком децембра након састанка Министарског савета ОЕБС-а у Милану усвојен је документ о безбедности новинара. Портпаролка Министарства спољних послова Русије Марија Захарова рекла је да ова одлука „одражава забринутост због произвољног или незаконитог мешања у приватност новинара, што би могло да доведе до претње њиховој безбедности“. Она је као пример навела управо сајт „Миротворац“, на којем се објављују лични подаци новинара из више држава ОЕБС-а.

    Антируски пројекти Лондона

    „Тајмс“ тврди да у Великој Британији расте подозрење да је „Кремљ спонзорисао сајбер-напад“ на Институт за државну управу (ИФС), који је формиран за информативну борбу против Русије. Институт финансира Министарство спољних послова Велике Британије, а од 2017. године је за његову делатност издвојено више од 2,2 милиона фунти у виду грантова.

    Прошлог петка је на интернету објављен извјештај ИФС-а, према којем је један од запослених у институту припремио осам жалби против РТ-а британском медијском регулатору Офкому. Један од пројеката ИФС је Иницијатива за интегритет: у новембру су хакери Анонимуса објавили његове документе у којима се види да је Лондон користио овај пројекат за мешање у унутрашње послове европских земаља и за информативни рат против Москве.

    Тагови:
    објављивање података, новинари, Тајмс, Спутњик, РТ, Велика Британија
    Стандарди заједницеДискусија
    Коментариши преко Facebook налогаКоментариши преко Sputnik налога