Слушајте Sputnik
    Европа
    Преузмите краћи линк
    0 230
    Пратите нас

    Комитет за обавештавање и безбедност британског парламента закључио је да су публикације телевизије РТ и агенције Спутњик имале велики утицај на кориснике друштвених мрежа уочи референдума о чланству земље у Европској унији, пише „Тајмс“ позивајући се на 18-месечно истраживање Комитета о „незаконитим руским активностима у Великој Британији“.

    „Више од 260 чланака које су РТ и Спутњик објавили шест месеци пре рефендума били су широко дистрибуирани на Твитеру и могли су имати и до 134 милиона прегледа“, пише у документу.

    Истовремено су објаве највећих група на Твитеру у оквиру кампање за подршку изласка Велике Британије из Европске уније, Leave и Leave.eu, имали само 33 и 14 милиона прегледа, напомиње аутор чланка.

    Међутим, у извештају Комитета не постоје подаци о томе да ли је „мешање Русије“ могло да утиче на гласање.

    „Ако наше службе безбедности заиста нису могле да донесу закључке о степену или утицају Русије на референдум 2016, то поставља озбиљна питања која захтевају озбиљне одговоре“, објаснила је британска министарка спољних послова из сенке, посланица Лабуристичке партије Емили Торнбери.

    Комитет је у октобру премијеру Борису Џонсону послао извештај на 50 страница који се, наводно, односи на покушаје мешања Русије на референдум о „брегзиту“ 2016. и изборима 2017. године. Према речима бившег генералног тужиоца Доминика Грива, Џонсон је спречио његово објављивање.

    Тагови:
    Спутњик, РТ, брегзит, мешање у изборе, Русија, Велика Британија
    Стандарди заједницеДискусија
    Коментариши преко Facebook налогаКоментариши преко Sputnik налога