Руски „бркови“ ће смањити потрошњу горива

© Фото : Руски национални истраживачки технолошки универзитет МИСиС Руски „бркови” - јединствени материјал од органских влакана, који би могао да смањи потрошњу горива у аутомобилима на хибридни погон за 30 одсто
Руски „бркови”  - јединствени материјал од органских влакана, који би могао да смањи потрошњу горива у аутомобилима на хибридни погон за 30 одсто - Sputnik Србија
Научници руског националног истраживачког технолошког универзитета „МИСиС“ открили су материјал од нанокарбона, који би могао да смањи потрошњу горива у аутомобилима на хибридни погон за 30 одсто.

Руски научници лабораторије „МИСиС“ открили су јединствени материјал од органских влакана, који се у научном жаргону зове „бркови“. Нови материјал има високу проводљивост струје и повећан електрични капацитет и може да конкурише материјалима попут графена и угљеничних наноцеви. Осим тога, „бркови“ су много јефтинији: графен кошта око хиљаду долара по килограму, док нови материјал кошта само 20 долара.

Овај материјал може се користити у суперкондензаторима, уређајима који су намењени за складиштење енергије која се ствара при кочењу аутомобила, како би се касније користила током убрзавања возила.

Инжењери су већ тестирали нови материјал у одређеним моделима „Јо-мобила“, пројекта руског аутомобила на хибридни погон. У августу 2015. материјал је тестиран у системима за складиштење енергије у градским хибридним аутобусима. Научници из истраживачког центра „МИСиС“ планирају да покрену експерименталну производњу материјала 2017. године.

„Тренутно развој алтернативних извора енергената у Русији добија све већи значај, зато технологија коју су открили наши научници има добре перспективе. Она ће омогућити производњу материјала за суперкондензаторе од јефтиног домаћег угљеника, као и производњу топлотних пумпи, односно уређаја за рекуперацију топлотне енергије, који повећавају ефикасност гасних и дизел-мотора и смањују загађивање ваздуха“, истиче ректор „МИСиС-а“ Алевтина Черникова.

Нови материјал може се користити у аутомобилима, аутобусима, као и у уређајима за непрекидно напајање, па  чак и пејсмејкерима. Суперкондензатори направљени од „бркова“ моћи ће да фунцкионишу у екстремним временским условима, на пример на Арктику, као и у космосу.