Археолози решили тајну Наска линија

© PixabayНаска линије у Перуу
Наска линије у Перуу - Sputnik Србија
Италијански археолози су помоћу снимака из свемира открили тајну линија на платоу Наска у Перуу, познатих под називом „Наска линије“, јавио је Би-Би-Си.
Сателитски снимак Земље - Sputnik Србија
Откривена тајна: Како су се спајали древни суперконтиненти

Сматра се да је древна нестала цивилизација Наска направила цртеже више од 30 огромних животиња и биљака, неколико стотина апстрактних геометријских фигура и 13.000 линија, од којих се многе виде из свемира. Сви „цртежи“ налазе се на висоравни Наска у дужини од 70 километара.

Научници су већ претпостављали да су Наска линије некада представљале аквадукте. Међутим, тек уз помоћ снимака из свемира успели су да разјасне како је функционисао механизам добијања воде.

Линије су биле „сложени хидраулични систем за добијање воде из подземног водоносног слоја“. Захваљујући овим аквадуктима, цивилизација Наска могла је стално да добија воду у крајевима у којима је годинама владала суша. Вода се користила за пољопривреду и животне потребе.

Систем канала дистрибуирао је воду територијама где је била неопходна, а вишак је остајао у резервоарима. Отвори у земљи били су потребни да би у иригациони систем улазио ветар који је помагао у покретању воде, сматрају научници.

„Очигледно је да је систем извора био много развијенији него што је сачувано до данашњих дана“, изјавила је Роза Лазапонари из италијанског Института метода за анализу животне средине.