Београд+ 10°C
Ниш+ 3°C
    Тутанкамон

Бодеж фараона Тутанкамона ванземаљског порекла!

© Flickr/ Madrid
    0 304

Италијански и египатски истраживачи заједно су анализирали сечиво пронађено у саркофагу Тутанкамона, користећи преносни апарат за флуоресцентну спектрометрију. Они су открили да гвожђе коришћено за израду бодежа потиче од метеорита.

„Откако је бодеж откривен 1925. године порекло материјала од којег је направљен је предмет расправа, а раније анализе дале су контроверзне резултате“, пишу истраживачи у раду објављеном у „Meteoritics and Planetary Science“.

Међутим, недавна анализа дефинитивно показује да је гвожђе „ванземаљског“ порекла.

Како су то открили?

„Одао га је никл“, објашњава Данијела Комели, научница која је радила на том пројекту.

Наиме, док многи гвоздени артефакти имају максимално четири одсто никла у свом саставу, Тутанкамонова оштрица садржи готово 11 одсто.

​Осим тога, ту је и кобалт — око 0,58 одсто.

„Однос никла и кобалта у сечиву поклапа се са саставом метеорита“, каже Комели.

Истраживачи мисле и да знају од којег метеорита потиче материјал. Наиме, само један има тачно такав однос никла и кобалта, а реч је о „Каргу“, откривеном 2000. године на заравни западно од Александрије.

Научници кажу да квалитет оштрице указује да су Египћани у 14. веку пре Христа већ били искусни ковачи.

Осим тога, раније је утврђено да је древни народ већ знао да поједини материјали не потичу са Земље, а метеорите су називали „гвожђем небеса“.

бодеж, Тутанкамон, порекло, ванземаљци