Београд+ 14°C
Ниш+ 12°C
    Голубови

Голубови паметнији него што се мисли (видео)

© Фото: Pixabay
    0 778200

Психолози са Новог Зеланда и из Немачке открили су да голубови могу да броје од 1 до 9 и разликује праве речи од бесмислица, пише у чланку објављеном у часопису „Proceedings of the National Academy of Sciences“.

С обзиром на то да је истраживање, изведено на Универзитету Отаго на Новом Зеланду, открило да голубови могу да разликују речи од бесмислених низова слова, фраза „птичји мозак“ могла би да се сматра комплиментом.

Професор са Универзитета Отаго Демијан Скарф је 2011. године открио да су голубови довољно паметни да разликују бројеве од 1 до 9 и издвоје групу са највећим бројем на екрану.

У недавном експерименту, научници су тренирали четири голуба да погоде четворословне речи када се појаве на екрану, или да притисну симбол звезде ако се на екрану појави низ од четири слова који не чини реч.

Научници су додавали једну по једну реч, чиме су повећавали фонд речи голубова. До краја истраживања голубови су научили од 26 до 58 правих речи и око осам хиљада бесмислених низова слова.

Као резултат експеримента, голубови су могли да разликују смислене речи од бесмислица са вероватноћом више од 50 одсто, што значи да су голубови правили намерни избор.

Да би проверили тачност свог истраживања, научници су увели нове речи које голубови нису претходно научили. Зачуђује да су птице тачно разликовале нове речи. То значи да су голубови заиста учили са разумевањем, а не напросто учили напамет.

голубови, експеримент, истраживање, Нови Зеланд, Свет