Биолози са Московског државног универзитета су у чланку објављеном у магазину „Биолоџи директ“ изнели теорију по којој су религија и веровање могли да настану међу људима због посебне популације бактерија у микрофлори.

Биолози наводе да је последњих година откривено много доказа да паразити не само да користе организам човека за свој раст већ могу и да управљају његовим понашањем. На пример, бактерија волбахија тера инсекте да се активно размножавају и тиме се и сама шири.

На основу анализе таквих открића биолози са Московског државног универзитета Александар и Јуриј Пончини и Александар Тузиков претпоставили су да је један део светских религија, или чак све оне, такође могао да настане због паразита.

Као потврду своје теорије биолози наводе чињеницу да се већина светских религија негативно односи према контрацепцији, а постоје и обреди који омогућавају ширење микроба.

Аутори чланка сматрају да се микроби могу налазити у цревима и у самом мозгу човека, као што токсоплазма може да пробије преграду између крвних судова и мозга.

религија