Widgets Magazine

Било је много пре: Једна бактерија открива право време настанка живота на Земљи

© Pixabay

Најстарији фосил пронађен на Земљи стар је 4,2 милијарде година, што претпостављени почетак бујног живота на нашој планети помера за неколико стотина милиона година уназад.

Микроскопска бактерија, која је мања од дебљине људске длаке, пронађена је у стенама у канадском Квебеку.

Пре него што је у листу „Најчер“ потврђено откриће 4,2 милијарде година старих фосила бактерија, најстарији пронађени фосил датирао је уназад 3,4 милијарде година, што је научнике нагнало на закључак да је живот на Земљи настао пре 3,7 милијарди година.

​Са новим фосилима, научници су присиљени да закључе како је живот на нашој планети настао пре 4,5 милијарди године — 100.000.000 година после њеног настанка.

Фосил указује на занимљив облик бактерија — највише подсећају на мале тубе једним крајем повезане за тло на дубини океана.

Научници сматрају да је, с обзиром на своју старост, бактерија живела у условима изузетне топлоте и влаге — у океану чија је вода око локалитета термалних извора досезала температуру од око 60 степени.

Откриће фосила је најјачи доказ да су можда слична бића успела да се развију у тешким условима на другим планетама — првенствено на суседном Марсу, на којем су, исто као на Земљи пре 4,2 милијарде година, постојали океани.

Група научника са Универзитета Лондонског колеџа која је открила фосил сматра да потрага за сличним остацима на Марсу повећава шансе за проналазак доказа о ванземаљском животу.

Извор: Танјуг