Месец

Научници тврде: Месец је планета

© AP Photo / Andy Barron/The Reno Gazette

С времена на време се појављују научни радови који дижу велику прашину. У једном таквом недавно је објављено да би критеријум за одређивање тога шта неко небеско тело чини планетом требало да буде промењен.

У научном раду „Геофизичко дефинисање планете“ тврди се да би Месец, Плутон и још неколико других тела Сунчевог система требало да добију статус планете.

У рад који је писао тим стручњака, међу којима се нашао и Алан Стерн, учесник мисије НАСА „Њу хорајзонс“, наводи се да би геофизичке особине тих тела требало да одреде да ли је неко тело планета или се само налази у Сунчевој орбити.

Иако смо навикли да мислимо да је Месец Земљин сателит, још су старогрчки и средњовековни астрономи сумњали да је, у ствари, планета. Такво мишљење промењено је под утицајем Коперникове хелиоцентричне теорије, из 1543. године, када је Месец „постао“ Земљин сателит.

Галилејевим открићима сателита Јупитера, из 1610. године, њихов број је растао, па је тако до данас откривено 182 месеца.

Према новим тврдњама, научници сматрају да је Месец ипак планета. Да ли ће тај статус и званично добити, зависи од Међународне астрономске уније, која би о томе морала да донесе одлуку.

планета, Месец, наука