0 80

Дужина сна у детињству директно је повезанa са стањем људског организма у одраслом добу и утиче на дужину живота, закључак је истраживања у којем су научници пратили 1.500 породица од 1998. године.

Научници са Универзитета Принстон у САД утврдили су да сан дужине 7-8 сати дневно у детињству доводи до значајног смањења теломера и, самим тим, раног одумирања ћелија. Као што је познато, теломери су области на крајевима хромозома који се налазе у свакој ћелији. При сваком дељењу они постају све краћи, док на крају не буду толико мали да једноставно не могу даље да се деле. У том случају ћелија умире, наводи се у чланку објављеном у „Journal of Pediatrics“.

Пре извесног времена откривено је да се дужина теломера не смањује само са годинама, већ и од стреса, депресије и лоше исхране. Испоставило се да дужина сна у детињству утиче на смањење дужине теломера: што дете мање спава, краћа је дужина тог сегмента хромозома у одраслом добу. У просеку је разлика 1,5 одсто. Истовремено, то не утиче у целини на здравље детета.

Научници још не могу са сигурношћу да кажу да ли процес може да се преокрене, уколико би се дете вратило на поштовање дневног режима и 10-часовни сан. Праћење експерименталне групе се наставља, али за сваки случај препоручујемо да послушате упозорење лекара и ставите децу у кревет раније.

Слично:

Кошмари — шта значе и зашто нас прогоне
    сан, деца, истраживање