Колонизација Марса

Ровер на Марсу дошао до сазнања које би могло све да промени

© NASA . NASA

Питање да је живот на Марсу могућ поставља се већ деценијама, а након проналаска течне воде на Црвеној планети, та тема је постала учесталија.

Роботско возило НАСА „Кјуриосити“ донело је нова сазнања која су још више заинтригирала научнике и јавност, преноси Б 92.

Истраживачи наводе да је ровер открио елемент бор у кратеру Гејл, који је стар 3,8 милијарди година. У питању је елемент који може да утиче на настанак РНК, а самим тим и на синтезу ДНК.

Место на коме је бор откривен указује на некадашње постојање подземних вода, па тим истраживача сматра да постоји могућност да су воде у том кратеру имале услова за настанак живота.

„Како боракс има битну улогу у настајању РНК, проналажење бора на Марсу ствара могућност за постојање живота на тој планети“, навео је вођа студије Патрик Гесда у објављеном саопштењу, пише „Гизмодо“.

„Без РНК живот није могућ. Присуство бора нам говори да би, уколико на Марсу има органских састојака, могле да се десе хемијске реакције које доводе до стварања РНК.“

Ако је било знакова живота на Марсу ровер „Кјуриосити“ би специјалним камерама могао да их истражи.

Марс, истраживање, свет