Планета Земља

НАСА објавила снимак промена на Земљи у последњих 20 година (видео)

youtube credit: NASA
    0 15

Агенција НАСА објавила је на Јутјубу анимирани филм о последицама климатских промена у последњих 20 година.

НАСА наводи да су приликом прављења видео-снимка коришћени сателитски снимци, од којих су најранији забележени 1997. године.

Филм приказује како се мењала величина глечера и снежног покривача на Земљи. Тако је због повећања температуре Арктик за 20 година постао зеленији, а на неким местима планете формиране су „биолошке шупљине“.

„Ово је невероватно изражајна визуализација наше планете“, истакао је океанограф Џин Карл Фелдман из Центра НАСА за свемирске летове Годар у Гринбелту, у држави Мериленд, преноси портал „Спејс“.

„То је Земља која дише сваког дана, која се мења кроз годишња доба, реагује на сунце, променљиве ветрове, океанске струје и температуре“, додао је он.

Већина података потиче од НАСА сензора SeaWiFS (Сензор за опсежно осматрање мора), који континуирано прати цветање алги на површини светских океана, као и информације које добија од агенцијиних метеоролошких сателита Тера, Аква и Суоми НПП.

„Научници су, такође, открили дугорочне промене на континентима и по морском дну“, наводи се у саопштењу агенције.

„И док НАСА улази у своју трећу деценију мерења глобалних океана и копна, ова открића указују на важно питање о томе како ће екосистеми одговорити на мењање климе и бројне промене у интеракцији човека са Земљом“.

Слично:

Научници у паници: Шести масовни помор на Земљи
    Откривена нова планета: Услови живота бољи него на Земљи?
    планета, климатске промене, снимак, НАСА, Земља