Београд+ 23°C
Ниш+ 27°C
    Ибупрофен

Ибупрофен није добар за мушкарце

CC0 / Vnukko / pixabay
    0 131

Група научника са Универзитета у Копенхагену открила је да популарни аналгетик и антипиретик ибупрофен може да доведе до неплодности код мушкараца. Резултати истраживања објављени су у часопису „Proceedings of the National Academy of Sciences“, преноси „Science Alert“.

У експерименту је учествовао 31 мушкарац узраста од 18 до 35 година. Они су били подељени у две групе. Прва група испитаника примала је 600 милиграма ибупрофена (еквивалент три таблете) сваког дана током шест недеља, а други су примали плацебо.

Након 14 дана, код мушкараца из прве групе примећено је повећање производње лутеинизирајућег хормона (који производи предња хипофиза). Он утиче на синтезу тестостерона који је неопходан за формирање сперматозоида. Превелика концентрација тог хормона прети смањењу производње тестостерона и, као последица тога, доводи до неплодности.

Научници су истакли да су њихови испитаници узимали ибупрофен у умереним дозама, тако да негативне последице нису биле много изражене. Међутим, они који тај лек против болова узимају у великим дозама и редовно, на пример професионални спортисти, требало би да буду пажљивији.

Слично:

Савет лекара: Како се сваки дан наспавати
    Руски лекар открива: Како се ослободити новогодишњег мамурлука
    ибупрофен