Београд+ 21°C
Ниш+ 19°C
    Свемир

Астрономи на корак до великог открића

Air Force Space Command
    С оне стране науке (32)

Астрономи су први пут успели да ухвате сигнал првих звезда у универзуму, а можда су успели да дођу и до потврде постојања мистериозне тамне материје.

Студија је објављена у часопису „Нејчер“, а њен водећи аутор Џад Бауман, са Државног универзитета Аризоне, рекао је да сигнал потиче од првих објеката у универзуму, из периода кад је он израњао из таме, 180 милиона година после Великог праска, наводи „Асошијетед прес“.

Сигнал је показао неочекивано ниске температуре и необично изражен талас. Када су астрономи покушали да схвате зашто, најбоље објашњење било је да је неухватљива тамна материја можда умешала прсте.

Ако откриће буде доказано, биће то прва својеврсна потврда постојања тамне материје, значајног дела универзума за којим научници трагају деценијама.

Астроном са Универзитета Харвард Ави Лоеб, који није учествовао у пројекту, рекао је да „ово откриће, у случају да буде потврђено, заслужује две Нобелове награде“, али је додао да су за потврду открића потребна независна тестирања.

Бауман се сложио да су независна тестирања потребна иако је његов тим током двогодишњег рада два или три пута проверавао урађено.

„Реч је о времену (у историји) универзума о ком баш ништа не знамо“, навео је Бауман и додао да је откриће „као прва реченица“ у раном поглављу историје космоса.

Б92