Уметнички приказ планете СИМП J01365663+0933473

Откривена огромна планета ван Сунчевог система

© Фото: Caltech / Chuck Carter
    0 148

Планета која лута нашом галаксијом без матичне звезде има невероватан магнетизам и могла би да учини да научници обрате пажњу на магнетне особине других објеката изван Сунчевог система.

Астрономи су открили огромну планету уз помоћ опсерваторије ВЛА у САД, која лута неких 20 светлосних година далеко од нашег Сунца. Овај објекат, 12,7 пута масивнији од Јупитера, стар је око 200 милиона година, по космичким мерилима прилично је млад.

Објекат, који је назван СИМП Ј01365663+0933473, класификован је као „лутајућа планета“, што значи да слободно плови и није везана ни за једну матичну звезду, за разлику од планета нашег Сунчевог система, које се окрећу око Сунца.

„Овај објекат је на самој граници између планете и смеђег патуљака, или ’неуспеле звезде‘“, изјавила је научница који предводи истраживање Мелоди Као са Државног универзитета у Аризони.

Она сматра да би џиновска луталица, која се одликује изненађујуће снажним магнетним пољем, могла да пружи нови увид у магнетне процесе на планети ван нашег суседства. „Мислимо да ови механизми могу да раде не само код смеђих патуљака, већ и код гасних џинова и терестричких планета“.

Пошто је планета откривена путем ауроралних радио-емисија уз помоћ ВЛА, ово откриће чини да би научници могли да поверују да се може наћи нови начин проналажења егзопланета, укључујући лутајуће који се тешко могу идентификовати јер не круже око матичне звезде.

Слично:

Научници пронашли трагове експлозије супернове звезде близу Сунчевог система
    Астрономска сензација: Откривена планета исте величине као Земља са сличном температуром
    планета, откриће, Свемир