У Перуу пронађена нова масовна гробница из претколумбовске епохе

© AP Photo / Karel NavarroПоглед на археолошко налазиште у Перуу
Поглед на археолошко налазиште у Перуу - Sputnik Србија
У јужноамеричкој држави Перу откривена је нова масовна гробница претколумбовске културе Чиму са остацима деце и лама, саопштио је перуански археолог Габриjел Приjето.

„Пронашли смо посмртне остатке 132 деце и 262 ламе. Најновија вест је да је десеторо из 132 деце припадало водећем слоју Чиму културе. На себи су имали веома квалитетну, украшену одећу и капе од перја“, изјавио је археолог.

Према речима Приjета, који руководи групом истраживача, археолози воде истраживања на северу Перуа. Археолог је истакао да откривени остаци припадају деци узраста од 6 до 14 година, и да је то откриће резултат истраживања, која су почела 2016. године под руководством „Националне географије“. Како је изјавио, посмртни остаци указују на то да у култури Чиму нису жртвована само деца из нижих друштвених слојева него су и „Чиму вође жртвовале своју децу“, о чему сведоче остаци раскошне одеће. Сматра се да су се у то време људске жртве приносиле како би се припадници културе ослободили од неповољних природних појава.

Мистериозне линије - Sputnik Србија
Мистерија из Анда: Зашто су Инке цртале тајанствене линије

Према речима археолога, жртвовање деце имало је важну улогу не само током религиозних ритуала него је то утицало и на „занатску индустрију“.

„Баш као што су Египћани развили погребну индустрију стварајући монументалне маузолеје или саркофаге, чини се да је и Чиму култура настојала да њихове жртаве буду приношене са украшеним тканинама, металним артефактима, егзотичним перјем из Амазоније“, додао је Приjето.

Раније су археолози у Перуу открили доказе о најмасовнијем жртвовању деце у Америци. Према речима научника више од 140 деце и 200 младих лама жртвовано је током једног ритуала, пре око 550 година у ери постојања слабо изучаване културе Чиму. Место жртвовања, познато као Хуанчакито, налази се на литици са погледом на Тихи океан на северу Перуа.