Амерички научници су открили древну тектонску плочу која спречава последице топљења леда на Антарктику. Ова плоча служи као кључна баријера која спречава клизање леда Антарктика у океан.

Ова стена је била скривена под земљом стотинама милиона година. То је ледена баријера која за 20 одсто успорава клизање леда у океан, што је еквивалентно порасту нивоа мора за скоро 11,6 метара. Када се узму у обзир ови подаци, откриће америчких научника је веома важно, саопштава портал „Сајенс алерт“.

Истраживачи су открили ову стену захваљујући резултатима истраживачког система Ајспод.

Овај уређај може да мери висину, дебљину и унутрашњу структуру леда, као и да пресреће магнетне и гравитационе сигнале од подземних стена.

Систем такође снима кроз лед на дубини од неколико стотина метара да би детектовао структуре које сателити нису у стању да идентификују.

Према студији, ова стена која се налази између истока и запада Антарктика створила је поделу континента и ледену баријеру.

„Видимо да ова геолошка баријера чини морско дно на истоку Антарктика дубљим него на Западу и утиче на начин на који вода циркулише испод ледених структура“, каже ауторка студије, професорка са Колумбијског универзитета Кирсти Тинто.

Коментариши преко Sputnik налогаКоментариши преко Facebook налога