Револуционарно откриће: Научници тврде да хрскавица ипак може да се регенерише

CC0 / пиксабеј
    0 652

Због оштећења хрскавице многим пацијентима су свакодневне обавезе, па и обична шетња, непремостиве и веома болне препреке. До недавно се сматрало да је њено обнављање немогуће, али су амерички научници објавили резултате студије која оповргава то мишљење, што ће свакако отворити нове могућности за лечење остеоартритиса.

Мада се до сада сматрало то није могуће, хрскавица у људском организму ипак може да се регенерише, потврдило је истраживање научника Универзитета Дјук.

Додуше, реч је о ограниченим капацитетима, али довољним да буду полазиште за проналазак нових начина у лечењу остеоартритиса, преноси РТС.

Досадашње мишљење засновано је на недостатку крви у хрскавици зглобова, због чега је њено обнављање сматрано немогућим.

Међутим, према новим подацима, кључну улогу у процесу регенерације нема крв, већ молекуларни процес сличан оном који неке врсте гуштера користе за обнову изгубљеног репа.

Овај процес је најефикаснији у глежњевима, нешто мање у коленима, а најмање у куковима, напомињу научници.

хрскавица, откриће, наука