Мртвачка глава

Научници открили мртву зону на Земљи: Нема живота, упркос присуству воде /фото/

CC0 / пиксабеј
    0 766

Истраживачи су проучавали широк спектар узорака узетих из четири зоне у геотермалном комплексу Далол у Етиопији, између 2016. и 2018. године.

Група француских научника тврди да је открила место на Земљи где живот не може постојати, упркос присуству воде у том подручју.

У студији која је објављена у часопису „Nature Ecology & Evolution“ тим биолога француске Националне истраживачке агенције ЦНРС и Универзитета Париз-Суд потврдио је да су до ових сазнања дошли током посете „неприступачним“ Далол хидротермалним базенима у северној Етиопији, близу границе са Еритрејом.

„Идентификовали смо две главне физичко-хемијске баријере које спречавају да живот напредује и поред присуства воде, упркос томе што је течна вода на површини планете широко прихваћен критеријум за живот“, тврде истраживачи.

Између 2016. и 2018. године они су користили читав низ научних техника како би претражили било какав траг живота у језеру Далол, али су закључили да екстремне количине физиолошке киселине има превише за било који организам.

Научници су објаснили да, осим чињенице да је вода у области Далол изузетно кисела и слана, садржи и огромну количину магнезијума.

​Ово је потврдило и теорију да та вода не садржи никакве штетне материје или бактерије, јер под таквим условима живе ћелије се уништавају.

Ранија студија подручја Далол тврдила је да је открила неке доказе о изузетно сићушном животу микроба који је преживео, упркос специфичним условима.

Истраживачи су изразили наду да ће њихова открића бити значајна за ограничење претпостављених параметара за услове живота.
    наука, живот, зона