канцер

Зашто је тако тешко борити се против рака?

© CC0 / пиксабеј
    0 2211

Ћелије рака тешко је победити због екстрахромосомалних кружних молекула ДНК, открили су научници са Калифорнијског универзитета у Сан Дијегу, Универзитета Станфорд и Медицинског института „Howard Hugues“ у студији објављеној у часопису „Nature“.

Научници су анализирали секвенцу ДНК да би открили молекуларну структуру, створили тродимензионални модел молекула и слику епигенетске регулације која утиче на активност гена.

Студија је открила да се кружни тип ДНК у великим количинама налази у ћелијама рака пацијената и то доприноси агресивности тумора. Поред тога, лекари су утврдили да ово понашање игра кључну улогу за развој малигног тумора и за напредовање рака.

Научници су додали да екстрахромосомална ДНК није типична за људски организам и да је присутна у ћелијама рака у половини случајева са овом врстом болести.

Са овом структуром ДНК, лекари наглашавају да понашање ћелија рака веома подсећа на понашање ћелија еукариотске бактерије. Дакле, када се ћелије рака поделе, направи се неколико копија кодираних онкогена и то узрокује да се тумор брже развија.

ћелије, канцер, Рак