Научници открили најранији случај да је метеорит убио човека

CC0 / / Метеорит
Метеорит - Sputnik Србија
Турски научници пронашли су доказ о, како се верује, најранијем забележеном случају да је метеорит убио човека који се одиграо 22. августа 1888. године.

Тај податак, који су открили претражујући државну архиву, научници су објавили у журналу „Meteoritics & Planetary Science“.

Овај необичан случај догодио се у селу Сулејманија, које је некада припадало Османском царству, а списи показују да је локално становништво тада пријављивало да су видели „огромну ватрену лопту“ на небу.

„Скоро сваки догађај је забележен у архиви: природне непогоде, финансије, преписке владе... И ако сте кинули, то је на неки начин регистровано“, изјавио је за портал „Спејс“ Озан Унсалан, ванредни професор катедре за физику на Универзитету у Истанбулу.

Он је рекао да је један од могућих разлога што се на ове доказе чекало дуго чињеница што већина рукописа није на енглеском језику.

У документима се наводи да је у селу Сулејманија метеорит убио једног човека, док је други тешко повређен и остао парализован.

Научници су пронашли три писма у којима се описује тај догађај о којем је обавештен и Абдул Хамид II, 34. султан Отоманског царства.

У последњем веку, а и током 2000-их, има неколико документованих случајева да је метеорит погодио људе.

Године 1954. становницу источне Алабаме у Америци, Ен Хоџис, погодио је део метеорита тежак 3,8 килограма који је пробио кров њене куће док је спавала.

Пре само 11 година немачког 14-годишњег тинејџера из Немачке, Герита Бланка, погодио је део метеорита величине грашка.

Прочитајте још: