0 772

Истраживачи Балтичког федералног универзитета „Имануел Кант“ и Националног универзитета за науку и технологију „Мисис“ одредили су однос магнетних наночестица и ћелија рака у људском телу.

Саопштено је да се честице могу користити у дијагностици и прописивању индивидуалног лечења онколошких болести, као и у визуелизацији специфичних тумора.

Истраживачи тих универзитета су, наиме, открили да ћелије рака могу да апсорбују магнетне наночестице и на тај начин „провере“ природу и степен промена у ћелијској структури.

Ћелике рака и нервне ћелије
    © Depositphotos / Ralwel
    Научници су открили да су магнетне наночестице оксида гвожђа способне да активирају гене који ћелијама рака дају команду „самоуништавања“.

Својство апсорпције може се користити на најмање три различита начина: локалним загревањем тумора уз помоћ магнетне хипертермије, „испоруком“ лекова или прецизним цитоксичним утицајем. То је наведено у чланку научника, који је објављен на порталу Nano Convergence.

На основу истраживања која су спроведена на људској јетри, откривено је да су магнетне наночестице оксида гвожђа способне да активирају гене који ћелијама рака дају команду „самоуништавања“. Ово омогућава да се говори о потреби за темељнијим проучавањем цитоксичности у будућности.

Научници су раније појаснили која дијета помаже при лечењу рака. Како се наводи,  да би се повећала ефикасност лечења, требало би да се придржавате дијета које укључују употребу нискокалоричне хране са прилично ниским садржајем аминокиселина и протеина.

Прочитајте још:

научници, ћелије, рак