Корона претвара људске ћелије у зомбије: Откриће америчких научника које плаши, али и буди наду

CC0 / Пиксабеј / Вирус корона – илустрација
Вирус корона – илустрација - Sputnik Србија
Вирус корона претвара људске ћелије у зомбије тако што их подстиче да пуштају изданке, филоподије, захваљујући којима се вирус лакше шири у телу зараженог, тврде аутори недавно објављене студије Универзитета Калифорнија.

На фотографијама под микроскопом се види како заражене ћелије развијају филоподије, ћелијске изданке који су испуњени вирусном течношћу, преноси Танјуг.

Научници тврде да се вирус преко филоподија креће кроз тело до здравих ћелија и од њих ствара нове „зомби ћелије“, носиоце заразе.

Све до сада научници су веровали да се вирус САРС ков-2 преноси као и други вируси, односно да напада здраву ћелију и претвара је у машину за копирање.

Ово откриће ипак наводи на злослутнији закључак, а то је да је САРС ков-2 развио „резервни план“ за избегавање имунолошког одговора човека.

Ниван Кроган, професор ћелијске и молекуларне фармакологије Универзитета Калифорнија, оценио је да је злокобна особина вируса у коришћењу алтернативних начина да се заразе друге ћелије, али верује да ће ово откриће допринети бржој и ефикаснијој борби против вируса корона.

Прочитајте још: