Милион астероида прети Земљи, четири стижу у једном дану

CC0 / Пиксабеј / Планета Земља и астероид – илустрација
Планета Земља и астероид – илустрација - Sputnik Србија
Ова недеља почиње ужурбаним налетима астероида, а уз четири „свемирске стене“ које ће у уторак проћи близу Земље, две тинејџерке из Индије откриле су да ће још један астероид „запретити“ нашој планети.

Астероид малих димензија 2020 ОО1 прозујаће на удаљености од 669.000 километара од наше планете 27. јула, а онда ћемо дан касније бити сведоци четири проласка астероида крај Земље.

За почетак, имаћемо релативно сигуран и краткотрајан боравак 2020НЗ и 2020 ОЕ2 астероида од 28 и 12 метара пречника који ће проћи кроз наше „космичко двориште“ на сигурној удаљености од 3,1 и 1,7 милиона километара.

После тога астероид 2020 OY4 пречника око три метра проћи ће крај земље на удаљености од само 41.500 километара а потом и 2020ОР4, пречника 26 метара, на десеатак пута већој удаљености од 457.000 километара, јавља РТ.

То је ипак преблизу јер удаљеност Месеца од земље износи 384.400 километара али не би требало да нас забрине јер нас они вероватно неће погодити, а чак и кад би кренули ка Земљи, атмосфера би их разградила.

Уз то, две четрнаестогодишње Индијке Вајдехи Векарија и Радика Лакани откриле су астероид ХЛВ2514 који ће проћи близу Земље. Тинејџерке су откриле астероид током кампање претраге астероида у Индији којом руководи НАСА.

​Иако изгледа да наша планетарна одбрана функционише оптимално, астронаут Европске свемирске агенције (ЕСА) Паоло Несполи упозорио је да постоји више од милион астероида који би могли погодити Земљу.

Некада најстарији активни астронаут Агенције пре него што се повукао 2018. године у 61. години, објавио је видео о астероиду 163348 (2002 НН4), који је Земља прешао 3,2 милиона километара, са прилично злослутним натписом којим је 30. јуна обележио Светски дан астероида .

„Између малог и великог, тамо је више од милион астероида који би могли погодити Земљу. Управо сада занемарујемо вероватноћу да се они масовно појаве. Време је да делујемо“, написао је Несполи.