Настанак новог вируса корона САРС-КоВ-2 започет је пре 40 до 70 година, открили су молекуларни биолози из Кине, Сједињених Америчких Држава и Европе.

Они су упоредили геноме неколико десетина вируса најсроднијих САРС-КоВ-2 и открили да су се његови претходни облици одавно одвојили од заједничког еволутивног стабла вируса код слепих мишева, преноси Танјуг.

Тим молекуларних биолога, предвођених Дејвидом Робертсоном са Универзитета у Единбургу, анализирао је еволутивну историју претходних облика САРС-КоВ-2 проучавањем генома неколико десетина вируса који су му најсроднији. Резултати истраживања објављени су у часопису „Нејчр мајкробајолоџи“.

Анализа је показала да вируси који су сродни САРС-КоВ-2 живе у слепим мишевима већ много деценија.

Ти вируси имају заједничко порекло и способност да заразе ћелије сисара, што је олакшало њихово преношење на људе, а то би могло поново да се деси у будућности, истичу научници.

До одвајања претходних облика САРС-КоВ-2 од заједничког еволутивног стабла вируса међу слепим мишевима на југу и југоистоку Кине дошло је у периоду између 1948. и 1969. године, док је до одвајања вируса који може да изазове Ковид-19 и САРС дошло касније, између 1952. и 1970. године.

Резултати овог истраживања указују на то да вируси сродни САРС-КоВ-2 циркулишу у слепим мишевима на југу Кине преко пола века, а њихова специфична структура, која им омогућава да се повежу са рецепторима на површини ћелија плућа неколико различитих врста, објашњава зашто су два слична вируса заразила људску врсту и изазвала озбиљне епидемије респираторних инфекција.

Прочитајте још:

вирус корона