„Више врста рибa него што се то очекивало, вероватно има способност да се крећe по копну. Једно од нових истраживања сведочи о овоме“, саопштава немачко издање „Зидојче цајтунг“.

„Када слепа пећинска риба-анђео Cryptotora thamicola израња из воде, она се попут даждевњака пење под водопаде и пузи по стенама. Необична способност ретке рибе да се пење на површину први пут је виђена 2016. године у пећинама на Тајланду. Сада нова истраживања показују да, вероватно, и друге врсте риба имају способност да ходају по копну“, преноси лист.

„Хибридна жива бића попут ове пећинске рибе играла су кључну улогу у развоју живота на Земљи“, истиче се. „Захваљујући изучавању и дефинисању које врсте риба имају способност кретања по копну, научници се надају да ће добити више информација о еволуционом прелазу са пераја на удове и боље разумети како су први кичмењаци напустили воду да би живели на копну“.

„Обично кичма и трбушна пераја код риба нису повезана“, истиче биолог Захариј Рендал из Музеја природне историје на Флориди и коаутор истраживања у „Џурнал оф морфолоџи“. Пећинска риба Cryptotora thamicola има другачију структуру. Већа ребра и мишићи омогућавају јој да се креће по копну: то је важна адаптација за преживљавање у пећинама са променљивим водостајем и брзим струјама.“

„У истраживању тим научника из Музеја природне историје на Флориди, Технолошког института Њу Џерси, Универзитета у Луизијани и Универзитета Маџо на Тајланду анализирао је структуру костију 29 различитих врста риба из породице вијуни и открио да 10 врста риба има исти, необично јак карлични појас, као и пећинска риба Cryptotora thamicola“.

„Да би се испратила еволуциона историја породице риба вијуни, које живе у планинским водама, и анализирало како се карлица ових риба мењала временом, научници су користили комбиновани метод истраживања на основу ДНК анализе и рачунарске томографије. Поред тога, они су открили да се снажна карлица вероватно преноси генски и има више од једног порекла, а у породици вијуни се појављивала више пута“, преноси Süddeutsche Zeitung.

„Резултат истраживања нам даје много боље разумевање еволуције изузетно необичног догађаја — способности рибе да се креће по копну“, рекао је Лоренс Пејџ, научни сарадник музеја на Флориди.

Прочитајте и:

наука, биологија, Подводни свет, риба