Археолози су у Назарету открили кућу у којој је детињство провео Исус Христ, тврди угледни британски професор археологије и историје Кен Дарк. Уколико су Даркове тврдње тачне, то би било једно од највећих археолошких открића у том израелском граду.

Дарк је ову хипотезу изнео у књизи „Конвент Сестара из Назарета: Локалитети из римског периода, периода Византије и крсташа у централном Назарету“.

Ради се о кући која је откривена у конвенту Сестара од Назарета, односно самостану који користи овај женски католички ред.

Иако су научници још пре више деценија одбацили овакву идеју, Дарк, који је професор археологије и историје на Ридинг универзитету у Енглеској, тврди да је на основу својих теренских истраживања закључио како је та кућа припадала Јосифу, Маријином мужу и Исусовом земаљском оцу.

​Кућа је делимично била укопана у стену и део ње је и природна пећина. Од целе куће до данас, преживеле су једино степенице направљене од камена.

Дарк тврди да је кућа имала неколико соба, двориште и терасу на крову.

У својој књизи, енглески професор тврди да остаци куће показују како је направио врстан мајстор-занатлија. Јосиф је у грчким јеванђељима назван тектон, што је термин који се користи за мајстора занатства, па би то могло да значи да није био само дрводеља, већ и каменорезац или зидар.

Такође, у кући су нађени и остаци посуђа.

Дарк, ипак, наводи да нема конкретан доказ којим би потврдио своју теорију о Исусовој кући детињства. Међутим, то правда чињеницом да јетешко пронаћи доказ из тог периода на било ком археолошком налазишту.

У самостану Сестара из Назарета иначе је откривена камена црква која је саграђена изнад претпостављене Исусове куће и некадашње пећинске цркве. Камена црква направљена је у петом веку нове ере, била је највећа у Назарету и била је украшена мозаицима и мермером, наводи Дарк.

Како додаје, она одговара описима велике византијске цркве, за коју се у списима помиње како је саграђена на месту Христовог дома.

Прочитајте још:

кућа, Исус Христ