Десет открића о животу ван Земље у 2020. /фото, видео/

CC0 / Pixabay/FOXTHEDARK / Свемир, необичне планете
Свемир, необичне планете - Sputnik Србија
Потрага за животом ван Земље траје деценијама, ако не и стотинама година, али за сада без успеха. Међутим, нека научна, али и друга открића, у овој години можда су нас приближила истини о могућности постојања ванземаљског живота.

Сигнали из правца звезде Проксима Кентаури

© Fotolia / SdecoretМистериозни сигнали из свемира често се доводе у везу са ванземаљским животом
Десет открића о животу ван Земље у 2020. /фото, видео/ - Sputnik Србија
Мистериозни сигнали из свемира често се доводе у везу са ванземаљским животом

Научници су недавно идентификовали мистериозни енергетски зрак из правца звезде најближе нашем Сунчевом систему. Сигнал из околине звезде Проксима Кентаури емитован је у електромагнетном спектру на фреквенцији од 980 мегахерца. Сигнал се необјашњиво мењао током емитовања, а промена је била налик оној коју изазива кретање планете. Проксима Кентаури удаљена је само 4,2 светлосне године од нас и састоји се од звезде и једне камените планете веће за 17 одсто од Земље, која је у настањивој зони и могла би да садржи трагове воде, пише Лајвсајенс.

Да ли су први ванземаљци - бактерије

Астробиолози су у септембру објавили да постоје потенцијални докази живота у горњим слојевима облака на Венери. Указали су на присуство фосфина у тим облацима, а тај гас је на Земљи увек у вези са облицима живота. Научници претпостављају да би тај живот на Венери могле да буду бактерије. Оне су у стању да преживе у Венериним облацима сумпорне киселине, који су по температури и притиску слични условима на Земљи, али испод којих се налази паклена површина Венере.

Да ли је Оумуамуа ванземаљског порекла

CC BY-SA 4.0 / Wikipedia/ESO/M. Kornmesser/nagualdesign/Cropped photo / Оумуамуа, тело које лети кроз свемир, а неки научници тврде да је у питању ванземаљска сонда
Десет открића о животу ван Земље у 2020. /фото, видео/ - Sputnik Србија

Научници су пре две године приметили објекат у облику цигаре који лебди кроз Сунчев систем и назвали га Оумуамуа. Преовлађујућа теорија је да се ради о комети, али ближа посматрања открила су да овај објекат мења брзину, као да га нешто убрзава. Поједини научници, као што је Ави Леб са Универзитета Харвард, изнели су теорију да се ради о ванземаљској сонди која користи „сунчева једра“, односно радијацију звезда која је лагано убрзавају. Други научници су то оспоравали, тврдећи да се можда ради о хидрогенском леду, који се топи и тако, попут ракетног система, убрзава објекат. Међутим, Леб је то оспорио у новој студији, којом доказује да би се тај лед одавно истопио, пре уласка у наш Сунчев систем.

Објављени тајни видео снимци НЛО

Америчка војска објавила је видео-снимак неидентификованих летећих објеката да би, како стоји у саопштењу Министарства одбране, потврдила инциденте који су се одиграли 2004. и 2015. године.

Реч је, наиме, о видео-снимцима које су забележили пилоти америчке морнарице и на којима се виде непознати летећи објекти. Тврдње да би могло да се ради о ванземаљцима, подгрејао је и бивши директор ЦИА Џон Бренан, који је коментарисао „помало дрско и арогантно од нас да верујемо да нигде у целом свемиру не постоји други облик живота“, али је додао да то можда не одговара идеји онога што нужно сматрамо „животом” већ се можда ради о феномену који још не разумемо.

Океана у свемиру има више него што мислимо

CC0 / Пиксабеј / Вода није резервисана само за Земљу
Десет открића о животу ван Земље у 2020. /фото, видео/ - Sputnik Србија
Вода није резервисана само за Земљу

Планете које имају океане, односно знатне количине воде на или испод површине, много су чешће у Свемиру него што мислимо. Воде има и у нашем Сунчевом систему, не само на Земљи, па је нађена на Јупитеровом месецу Европи или Сатурновом месецу Енцеладусу.

Научници су, испитивањем 53 планете ван нашег Сунчевог система, које су по величини сличне Земљи, утврдили да чак на четвртини можда има воде.

„Бубе“ дишу водоник, можда то могу и ванземаљци

Велика већина живих бића на Земљи не може да опстане без удисања кисеоника, али њега у космосу нема пуно, процене су да чини само 0,1 одсто укупне масе универзума, у ком преовладавају водоник (92%) и хелијум (7%). Међутим, научници су у мају ове године утврдили да добро позната бактерија ешерихија коли, али и квасац, једноћелијска гљивица, могу да опстану и без кисеоника. Оне су у средини сачињеној само од водоника или хелијума, успеле чак и да расту, али спорије него уз кисеоник, па научници мисле да би могло да укаже како негде постоји живот и без кисеоника.

Живот око црних рупа

© Фото : Јутјуб/European Southern Observatory (ESO)Можда црне рупе имају своје планетарне системе
Десет открића о животу ван Земље у 2020. /фото, видео/ - Sputnik Србија
Можда црне рупе имају своје планетарне системе

Научници су изнели тезу да црне рупе у свемиру не морају да гутају све што им се нађе у близини, већ да планете око њих могу да створе стабилне орбите. Њих би, уместо неке звезде, могла да греје енергија која се производи док црна рупа гута космичке зраке позадинске радијације.

Можда ванземаљци трагају за нама

CC BY 2.0 / Maxime Raynal / UfoСа више од 1.000 планетарних система могуће је уочити живот на Земљи
Са више од 1.000 планетарних система могуће је уочити живот на Земљи

Један од циљева многих научника је потрага за ванземаљцима, али можда и они трагају за нама. Научници су у октобру направили каталог са више од 1.000 оближњих звезда, из чијих планетарних система би нека цивилизација могла да примети живот на Земљи.

Већина ванземаљаца је вероватно већ мртва

Нова научна студија, коју су урадили НАСА и Калифорнијски технолошки институт, указује да је велика вероватноћа како се оптимални временски оквир за развој ванземаљских цивилизација догодио око 8 милијарди година након формирања Млечног пута и да су се такве цивилизације више него вероватно већ самоуништиле. Дакле, много пре настанка живота на Земљи. Они су до тог налаза дошли проучавајући фреквенцију настанка смртоносних супер-нова, време потребно да једна цивилизација настане и колико је времена потребно за развој оружја које може да доведе до самоуништења.

Можда их не налазимо јер тражимо сами себе

Научници верују да је једна од великих препрека у потрази за ванземаљским животом то што тражимо сами себе, односно облик живота који подсећа на наш. Међутим, живот на другим планетама можда има потпуно другачији облик од оног на Земљи, па сада антрополози предлажу да у потрази не треба само тражити ванземаљски живот само на такав начин, већ отворити и друге могућности.

Прочитајте још: