Widgets Magazine
Слушајте Sputnik
    Гугл

    „Гугл“ и „Ал Џазира“ помагали САД у борби против Асада

    © Flickr/ Garik Asplund
    Политика
    Преузмите краћи линк
    2061
    Пратите нас

    Међународна медијска организација Викиликс објавила је електронску преписку представника Стејт департмента САД и руководилаца компаније „Гугл“, која сведочи о томе да је интернет гигант сарађивао са америчким властима како би председник Сирије Башар ел Асад био свргнут са власти.

    Компанија „Гугл“ је радила на апликацији која је требало да подстакне Асадове присталице да се прикључе антивладиним снагама, при чему су права власништва над сервисом додељена „Ал Џазири“. Телевизијски канал је за тај сервис добио чак и награду за најбољу техничку иновацију. 

    Испоставило се да је шеф „Џигсоуа (раније „Гугл идеје“) и бивши сарадник Стејт департмента Џаред Коен тиму бивше америчке државне секретарке Хилари Клинтон 2012. године написао следеће:

    „Моја компанија планира да у недељу лансира сервис који ће отворено пратити и бележити случајеве преласка припадника структура власти у опозицију. Размишљали смо о томе да такве чињенице нико не бележи, али оне ће, сматрамо, помоћи да се још више људи убеди да се приближе антивладиним снагама, као и да улију самопоуздање опозиционарима. Договорили смо се о сарадњи са телевизијским каналом ’Ал Џазиром‘. Њему ће припадати основно право власништва над сервисом који смо ми разрадили. Молим Вас, не ширите ово и саопштите нам да ли треба нешто да објаснимо или да на нешто обратимо пажњу пре покретања сервиса.“

    Добио је писмо у којем му је одговорено да је то „одлична идеја“. 

    Компнија „Гугл“ створила је сервис за праћење оних који су напустили владу Асада у нади да ће то имати јако психолошко дејство на сиријски народ. 

    Ипак, касније је „Гугл“ Стејт департменту саопштио да жели да преда право власништва над сервисом телевизијском каналу „Ал Џазири“. На његовом сајту била је објављена интерактивна карта. После тога канал је добио награду за најбољу техничку иновацију, дакле, за сервис који је направио „Гугл“. 

    „Ал Џазира“ је објавила схему која је разрађена специјално за то да се „допринесе преласку представника сиријског режима на страну опозиције“. 

    Ипак, то није једино што намеће питања. Поједина електронска писма сведоче о томе да су представници „Гугла“, по свој прилици, били за увлачење медијске компаније у такву врсту делатности. Амерички политичари при томе увек су јавно позивали медије да буду непристрасни и објективни. 

    „У независним медијима широм света видимо знак демократског и грађанског друштва“, говорио је помоћник државног секретара САД од 2009. до 2011. Филип Кроули. 

    Државни секретар САД Џон Кери је изјавио да „држава у којој нема слободне и независне штампе нема чиме да се хвали“, а званични представник Стејт департмента Марк Тонер је навео да су „слободни и независни медији један од стубова чврсте демократије“. 

    Из те преписке немогуће је схватити да ли су сарадници телевизијског канала „Ал Џазире“ знали да је иницијатива компаније „Гугл“ за праћење оних који су прешли из власти у опозицију добила одобрење Стејт департмента. Ипак, ствара се утисак да је идеја о свргавању Асада била по вољи свима.

    Тагови:
    медијска пропаганда, Гугл, Ал џазира, Башар Асад, Сирија, САД
    Стандарди заједницеДискусија
    Коментариши преко Facebook налогаКоментариши преко Sputnik налога