Widgets Magazine
Слушајте Sputnik
    Штанд РТ на Петербуршком економском форуму

    Готово половина америчког извештаја посвећена Спутњику и РТ

    © Sputnik / Игорь Русак
    Политика
    Преузмите краћи линк
    4231
    Пратите нас

    Америчке обавештајне службе су агенцији Спутњик и телевизијском каналу РТ посветиле готово половину извештаја о „руској умешаности“ у изборе, који је објављен у петак.

    Прилог под називом „Телевизија Кремља покушава да утиче на политику и да распири незадовољство у САД“ заузима шест од 14 страница извештаја који су припремиле ЦИА, ФБИ и Национална безбедносна агенција. 

    Прилог представља испитивања отворених извора при канцеларији директора националне обавештајне службе из 2012. године, у који су унете козметичке измене у вези са изборима 2016. године. 

    „Руска пропагандна машина — састављена од апарата локалних медија оријентисаних на глобалну публику, медија какви су РТ и Спутњик, и мреже квазивладиних тролова — допринела је кампањи утицања (на изборе)“, наведено је у извештају. 

    У прилогу се спомињу, пре свега, РТ и Спутњик. У извештају се наводи да „РТ остварује стратешке комуникације за потребе руских власти“. 

    „РТ и Спутњик су још један медиј који финансира власт и који производи онлајн-интернет садржај наклоњен политици Кремља на разним језицима за међународни аудиторијум — стално су представљали новоизабраног председника Доналда Трампа као мету нечасног извештавања у традиционалним америчким медијима, који су, према њиховим саопштењима, били на услузи корумпираном политичком естаблишменту“, тврди се у извештају. 

    „Критика РТ према изборима у САД била је још један аспекат широке и давне антиамеричке кампање саопштења, вероватно усмерене на то да се подрије поверење гледалаца у демократске процедуре у САД и критика САД према политичком систему Русије“, наведено је у извештају. 

    Обиман део извештаја посвећен је главној уредници Спутњика и телевизијског канала РТ Маргарити Симоњан и њеним изјавама, уз неколико илустрација, међу којима је и карикатура на којој је Симоњанова представљена како прекорачује Белу кућу. 

    Обавештајне службе САД детаљно су описале низ програма РТ, почевши од 2012. године, укључујући теме као што су Сирија или масовно праћење грађана у САД. 

    „Руководство РТ је поштено признало да је његова мисија да прошири публику у САД и да је упозна са саопштењима Кремља“, пише у извештају. 

    У документу су наведени и бројни цитати са блогова и из јавних саопштења Симоњанове, које аутори извештаја називају потврдама везе РТ са руским властима.

    Америчка обавештајна служба пише да је регистровање РТ као некомерцијалне организације „начин да се формално огради од руских власти“ и да то олакшава комуникацију са публиком. 

    Обавештајна служба притом наводи саопштења РТ да је такво правно организовање неопходно за рад у иностранству, пре свега у складу са нормама америчког закона о „Регистрацији страних агената“. 

    „Према Симоњановој, РТ Америка се разликује од других руских државних установа по питању имовине, а не финансирања. Како би се избегло асоцирање РТ са руским властима, федерална новинска агенција РИА Новости основала је аутономну некомерцијалну организацију — телевизијски огранак ТВ Новости, користећи формалну независност те компаније како би развијала и финансирала РТ широм света“, пише обавештајна служба, позивајући се на руске телевизијске канале.

    „Директор ТВ Новости Алексеј Николов је изјавио да је РТ ’аутономно некомерцијално предузеће‘, које су ’одлично прихватили инострани регулаторни органи‘, и да то ’олакшава добијање лиценце‘. Симоњанова је рекла да РТ Америка није страни агент према законима САД, јер користи комерцијалну организацију у САД за своје емитовање“, наведено је у извештају. 

    Посебан одељак посвећен је утицају РТ на друштвеним мрежама. Приказани су графикони из којих следи да РТ има много више прегледа својих видео-материјала на Јутјубу (готово 900 милиона), него други међународни канали, попут Ал Џазире (300 милиона), Би-Би-Си ворлда (700 милиона) и Си-Ен-Ена (100 милиона). 

    РТ такође има више пратилаца на Јутјубу (450 милиона), него други телевизијски канали. 

     

    Тагови:
    америчке обавештајне службе, извештај, Спутњик, РТ, Маргарита Симоњан, САД, Русија
    Стандарди заједницеДискусија
    Коментариши преко Facebook налогаКоментариши преко Sputnik налога