Widgets Magazine
Слушајте Sputnik
    Раша тудеј

    Русија победила у информативном рату

    © Sputnik / Авгениј Бјатов
    Русија
    Преузмите краћи линк
    6770
    Пратите нас

    Руководство Управног савета за радиoдифизију (америчка служба задужена за државне медије као што су „Глас Америке“ и „Радио Слобода“) сматра да Русија побеђује у информативном рату који је „сама покренула“.

    „Наши антиамерички конкуренти по снази побеђују у информационом рату који су сами покренули… Стратегија америчких медија треба да се промени“, сматрају у Управном савету за за радиoдифизију, преноси француски лист „Експрес“. За десет година Русија је успела да се учврсти на међународном информационом пољу, пре свега захваљујући телевизији „Раша тудеј“ (РТ) која данас емитује програм на осам језика. Она је покренута 2005. године по налогу председника Владимира Путина у две сврхе: да се разруши монопол англосаксонских медија и створи објективна слика о Русији.

    Отелотворење нове руске дипломатије

    „Крајње време је да Запад протрља очи и види шта у Русији спремају већ десет година!“, кличе познати репортер и стручњак за Русију Ана Нива. Према њеним речима, РТ представља „нову форму дипломатије“, средство уз помоћ којег Руска Федерација преноси свету свој поглед на спољну политику: „Нико никога не обмањује. РТ ради по налогу. Осим тога, Русе апсолутно не брину потрошена средства јер одлично знају какво оружје предстaваља ова телевизија“.

    Сакупивши милион и по потписа, РТ је постао највећи информативни канал на Јутјубу, много испред Си-Ен-Енa и „Ал Џазире“, који имају 875.000, односно 716.000 потписа. Осим тога, то је једина телевизија која је успела да забележи милијарду прегледа. Прави рекорд. 

    Све је почело 2003. године када је Владимир Путин затражио да се направи анкета о томе како Американци гледају на Русију. Резултат се показао као доста јасан. Председник је схватио да његова земља има озбиљне проблеме са имиџом. Како би то исправио, решио је да не губи време и створи међународни информативни канал на енглеском језику. Он је требао да омогући Москви да пружи одговор извештавању страних новинара који су се били фокусирали само на корупцију и људска права, давајући тиме лошу слику о Русији. 

    Кремљу је потреба за телевизиjом постала јаснија након два догађаја: гасне кризе са Украјином 2006. године и грузијске кризе 2008. године. Током тих догађаја Русија је постала мета оштрих напада, а њен имиџ у иностранству је осетно опао. Тада је Кремљ одлучио да прошири и интензивира своју пи-ар стратегију. Контранапад је почео 2007. године отварањем „Русија ел Јаум“, каналa намењенoг арапској публици. Две године касније РТ је почео да се емитује на шпанском језику. У овом случају циљ је опет била латиноамеричка публика са којом је већ почео да ради Си-Ен-Ен (шпанска верзија Си-Ен-Ена). У 2010. години на америчком тржишту се отвара „РТ Aмерика“‘. Прошле године на свет су се појавиле „РТ УК“, „РТ Дојчланд“ и „РТ Чајниз“. Од свог настанка РT непрестано шири своје присуство.

    Алтернативна тачка мишљења

    Иако РТ тежи да буде весник интереса Русије, он то ради са финесама које нису биле својствене програму „Радија Москве“ из Совјетског Савеза и Хладног рата. Телевизија је, према изјавама његовог руководства, у супротности са информативним „мејнстримом“ и предлаже алтернативни поглед на догађаје. „Поставши равнотежа традиционалним медијима она потврђује своју легитимност“, објашњава Ана Нива. Ништа боље, ако желите да привучете све оне који су разочарани истоветним медијима (међу њима има доста присталаца теорије завере).  
    Иако је тачка гледишта заиста алтернативна, за форму се то не може рећи. „Канал користи савремену телевизијску технику западне демократије. При томе, талентовано“, Као и код сваког угледног канала, РТ има ленту вести и  редакцију… Он ради све да не одбије просечног гледаоца навикнутог на одређену шему медија.

    Мобилна апликација Sputnik на српском језику
    © Sputnik / Спутњик Србија

    Спутњик — последња карика у руском ланцу

    Без обзира на полемике, Русија нема намеру да се зауставља на тако успешном путу. У новембру прошле године она покреће нови медиј, портал на 29 језика! Спутњик је највећи информативни бренд са савременим центрима у најважнијим светским престоницама. Спутњик говори оно што други прећуткују. Нова организација преузима дијалектику РТ јер такође користи алтернативни приступ. Назив није случајно изабран. У суштини, то је ударац шамар Американцима. Ради се о првом вештачком сателиту Земље који је СССР послао у орбиту 1957. године. Тада су амерички медији овај догађај крстили са „Технолошки Перл Харбур.

    Тагови:
    информативни рат, Раша тудеј, Спутњик, Русија, САД
    Стандарди заједницеДискусија
    Коментариши преко Facebook налогаКоментариши преко Sputnik налога