Слушајте Sputnik
    Русија
    Преузмите краћи линк
    4722
    Пратите нас

    На Западу се редовно врши притисак на руске медије и њихове запослене: новинарима из Русије врло често одбијају акредитације или их не пуштају преко границе.

    Доносимо најистакнутије случајеве кршења слободе говора у односу на РТ и Спутњик.

    Блокирање рачуна РТ у Великој Британији

    Дана 17. октобра 2016. у Великој Британији затворени су сви рачуни телевизије РТ. Банка „Нетвест“ саопштила је да та одлука није предмет ревизије. Министарство спољних послова Русије и Државна дума већ су најавили да ће од Лондона захтевати да објасни ситуацију.

    РТ
    © Sputnik / Михаил Воскресенский
    РТ

    „Информационе претње“ Европској унији

    У октобру 2016. године, Одбор за спољне послове Европског парламента ставио је Спутњик и РТ на списак информационих претњи Европској унији. У одговарајућем нацрту резолуције изражава се озбиљна забринутост због ширења активности за проширење „руског утицаја и хегемоније“. Овај документ садржи низ чињеничних грешака, као на пример да се новинска агенција РИА Новости назива телевизијом.

    Блокирање сајта Спутњика у Турској

    У априлу 2016. године Турска је блокирала сајт Спутњик Турска, а неколико дана касније Анкара је без објашњења забранила главном уреднику Туралу Керимову улазак у земљу.

    Радио Спутњик Турска
    © Sputnik /
    Радио Спутњик Турска

    Руско Министарство спољних послова назвало је овај потез турских власти најгрубљим кршењем основних људских права и слобода. У овом тренутку сајт ради на домену .com.

    Блокирање сајта Спутњика у Летонији

    У августу 2015. године представништву МИА „Русија севодња“ у Летонији одбијена је регистрација. У Риги су тврдили да је одлука донета, наводно, због неусклађености докумената које је поднела агенција, са Уставом и низом прописа. У марту 2016, летонска редакција Спутњиа добила је обавештење о затварању сајта у домену зоне .lv због наводних нарушавања Уредбе Савета ЕУ о рестриктивним мерама због опасности од територијалног интегритета, суверенитета и независности Украјине. Касније се сајт вратио читаоцима у домену зоне .com.

    Ситуација са рачунима агенције „Русија севодња“

    У јуну 2015. године у Француској и Белгији су у вези са случајем акционара Јукоса блокирали рачуни МИА „Русија севодња“. Касније је британска банка „Берклис“, без давања објашњења, замрзла рачуне представништва агенције у Лондону. Међутим, након тога је извор у банкарским круговима изјавио да је овај корак везан са тиме да се генерални директор агенције Дмитриј Кисељов налази под западним санкцијама.

    Спутњик
    © Sputnik /
    Спутњик

    Забрана новинару МИА „Русија севодња“ уласка у зону Шенгена

    Министарство спољних послова Пољске је у октобру 2014. године укинуло акредитацију новинару МИА „Русија севодња“ Леониду Свиридову. У мају ове године Варшава је Свиридову забранила улазак у земљу и све државе-чланице зоне Шенгена до 2020. године.

    Тагови:
    Русија севодња, слобода говора
    Стандарди заједницеДискусија
    Коментариши преко Sputnik налогаКоментариши преко Facebook налога