Слушајте Sputnik
    Канцеларија телевизије РТ у Москви

    Британске власти позвале на уједињење у борби против „руског утицаја“

    © Sputnik / Илья Питалев
    Русија
    Преузмите краћи линк
    10040

    Одбор за дигиталне технологије, културу, спорт и медије Велике Британије објавио је извештај „Лажне вести“, који садржи низ препорука Влади за борбу против дезинформација. При томе је једно од поглавља тог документа посвећено „утицају Русије у политичке кампање“, а посебно телевизије РТ и агенције Спутњик.

    Према тексту извештаја, при изради препорука Одбор се ослањао на податке ПР компаније „89up“, који тврди да су РТ и Спутњик имали „значајан“ утицај на одлуку Британаца да гласају на националном референдуму у јуну 2016. године за излазак из Европске уније.

    „Бројни докази указали су на улогу Русије у пружању подршке организацијама које стварају и шире дезинформације и ангажоване садржаје како би поткопале поверење јавности и дестабилизовале демократске државе“, навели су аутори документа.

    Осим тога, комисија је истакла „антиевропски став“ активности РТ и Спутњика, али није прецизирала у чему се тачно он манифестује.

    „Влада треба да размењује информације о ризицима, рањивости и најбољим методама у борби против мешања Русије и координише са парламентарцима из целог света“, пише у документу.

    Аутори извештаја сматрају да само поштујући те препоруке Влада може да се одупре „мешању Русије у изборе“.

    „Влада би требало да се уједини у координисаном раду с другим одељењима, баш као што се шест специјалних одбора ујединило у покушају да се супротстави утицају Русије“, закључио је Одбор.

    Британска компанија „89up“ је у фебруару објавила да су РТ и Спутњик имали „водећи“ утицај на исход референдума о британском повлачењу из ЕУ, који је одржан у јуну 2016. године. Тада је у земљи спроведено истраживање под називом „Путинов ’брегзит‘? Утицај кремаљских медија и ботова на референдум о чланству Велике Британије у ЕУ 2016. године“.

    Такође је неколико британских парламентараца позвало Владу да уведе рестриктивне мере телевизији РТ у Великој Британији.

    Компанија „Твитер“ је навела да нема доказа о „мешању Русије“ у референдум о „брегзиту“. Саопштење о недостатку података о „руском мешању“ у британске изборе је издала и компанија „Јутјуб“.

    Руски званичници су више пута негирали оптужбе о мешању у изборне кампање и референдуме других држава.

    Тагови:
    брегзит, мешање, референдум, медији, Спутњик, РТ, Велика Британија, Русија
    Стандарди заједницеДискусија
    Коментариши преко Facebook налогаКоментариши преко Sputnik налога