Слушајте Sputnik
    Главни уредник РТ и Спутњик Маргарита Симоњанаргарита Симоньян

    Симоњанова: Француски извештај о РТ и Спутњику смешан и лицемеран

    © Sputnik /
    Русија
    Преузмите краћи линк
    0 117

    Главна и одговорна уредница телевизије РТ и агенције Спутњик Маргарита Симоњан каже да је смешан извештај са предлогом да се не акредитују запослени на телевизији и агенцији у Француској.

    „Ми смо оптужени за све смртне грехе, ширење лажних вести и тим самим шире лажне вести, јер оптужују нас, као што је било током предизборне кампање (председника Француске Емануела) Макрона, да смо објављивали лажне чланке које ми никада нисмо објављивали… Све старе предрасуде, посебно у овим министарствима и одељењима, јаче су него икад пре и они се сливају у тако смешне и забавне извештаје“, рекла је Симоњанова на телевизији „Русија 24“.

    Изјаву аутора документа у уводу да он није став француске владе и не треба га таквим сматрати, она је назвала лицемерном.

    „Ово је врло лицемеран став, као и уопште читава западна песма о демократији и слободи говора. Најлицемернија од самог почетка“, додала је она.

    Она је подсетила да након што је америчко Министарство правде ставило „РТ Америка“ на списак страних агената, телевизији је одбијена акредитација у Конгресу.

    Француске власти објавиле су извештај од двеста страница под називом „Манипулација информацијама: изазов нашим демократијама“, у коме се предлаже да се новинарима РТ-а и Спутњика не издају акредитације. У припреми извештаја су учествовали Центар за анализе, прогнозе и стратегију, Министарство спољних послова и Институт за стратешка истраживања Министарства одбране Француске. У тексту извештаја се Русија помиње 60 пута, Кремљ — 48 пута, 14 пута агенција Спутњик, а више од десет пута телевизија РТ.

    Министарство правде САД ставило је телевизију „РТ Америка“ на списак страних агената по Закону о страним агенцијама из 1938. године, притом многи други страни државни медији као што су британски Би-Би-Си, кинески Си-Си-Ти-Ви, француска телевизија „Франс 24“, немачка радио-станица „Дојче веле“, нису регистровани као такви. Главна и одговорна уредница РТ-а и Спутњик Маргарита Симоњан изјавила је да је телевизија бирала између регистрације и кривичног дела и у вези са тим честитала „америчкој слободи говора и свима који у њу још увек верују“.

    Тагови:
    Спутњик, РТ, Маргарита Симоњан, Француска, Русија
    Стандарди заједницеДискусија
    Коментариши преко Facebook налогаКоментариши преко Sputnik налога