Слушајте Sputnik
    Русија
    Преузмите краћи линк
    Пише
    22111
    Пратите нас

    У случају да се у дело спроведе извештај аналитичког центра „Европске вредности“, у којем се европско друштво позива да телевизију РТ и агенцију Спутњик престане да сматра представницима „слободних медија“, то би био доказ да у Европи слобода говора, као таква, не постоји, сматрају аналитичари.

    У извештају под називом „Стратегија за посматрање Кремља и превентиву од непријатељског руског мешања“ (Kremlin Watch Strategy for Countering Hostile Russian Interference) препоручује се и да се блокира приступ новинарима тих медијских кућа конференцијама за штампу, као и да се обуставилегитимизација руских инструмената за ширење дезинформација путем медијских платформи“.

    Осим тога, у извештају стоји и да телевизија РТ и агенција Спутњик, као и поједине друге руске државне телевизије, нису медијске организације, већ се „само тако представљају“.

    Секретар Савеза новинара Русије Роман Серебрјани за Спутњик каже да се тај извештај у потпуности коси са свим европским вредностима по питању медија, а то су слобода говора, могућност добијања информације и приступ њима, као и могућност да јавност чује алтернативну тачку гледишта.

    Поред тога, како тврди, основни принципи медијских слобода налажу и да би јавност требало самостално да одлучује које ће медије слушати и пратити.

    Где су сада те европске слободе говора?

    „Ово што се поручује у извештају је покушај да се Русија натера да предузме одређене реципрочне мере према европским медијима, што не иде у прилог ни изградњи цивилизованих односа са медијима, ни грађанима који желе да имају приступ објективним информацијама“, истиче Серебрјани.

    У извештају се наводи и да би те мере представљале јасан сигнал свим новинарима да је „рад за руске власти ’пут у једном смеру‘, али и европским чиновницима да нико не би требало да легитимизује те организације и да пристаје на интервјуе са њима“.

    Такође је објављен и списак од 2.327 јавних и личности из света политике и културе из западних земаља, које су у неком тренутку гостовале на телевизији РТ, а између осталих наведени су и председник САД Доналд Трамп и премијер Велике Британије Борис Џонсон.

    „Овакви извештаји, по свему судећи, постали су тренд на Западу“, оцењује Серебрјани и додаје да је списак, на којем се налазе људи који су давали интервјуе за телевизију РТ, у најмању руку непримеран, чак и помало смешан, узимајући у обзир да се на њему нашао чак и Борис Џонсон, који је толико критички настројен према Русији.

    Маргарита Симоњан: Учини нешто глупо, доживи неуспех, па понови

    Поводом овог извештаја огласила се и главна уредница агенције МИА Русија севодња Маргарита Симоњан, која је рекла да организација „Европске вредности“ већ дужи низ година добија средства од Министарства иностраних послова Велике Британије и Амбасаде САД у Прагу, те да су из тог аналитичког центра у више наврата стизале критике упућене гостима руске телевизије РТ.

    „Штагод они писали, сведоци смо да се ништа тим поводом није догодило. Учини нешто глупо, доживи неуспех, па понови то исто“, прокоментарисала је она на Телеграму.

    Подсећања ради, списак од 2.327 америчких, британских и европских политичара, који су у неком тренутку гостовали или дали интервју РТ-у, први пут је објављен још 2017. године у извештају под називом „Кремљска платформа за корисне идиоте на Западу“ са циљем да се скрене пажња јавности на те политичаре који „лично дају кредибилитет и ауторитет тој руској телевизији“.

    Иначе, аналитички центар „Европске вредности“ основан је у Чешкој 2005. године, а како тврде представници те организације, њен главни циљ је да се „заштите вредности либералне демократије“.

    Тагови:
    Спутњик, РТ, медији, слобода говора, Запад, Русија
    Стандарди заједницеДискусија
    Коментариши преко Facebook налогаКоментариши преко Sputnik налога