Слушајте Sputnik
    Русија
    Преузмите краћи линк
    0 216
    Пратите нас

    Главна уредница телевизије РТ и агенције „Русија севодња“ Маргарита Симоњан реаговала је на писмо незваничне британске министарке културе Џо Стивенс, која је позвала британски медијски регулатор „Офком“ да преиспита лиценцу за емитовање руског канала у Британији, истакавши да је „Офком“ независни регулатор на који Влада никако не треба да утиче.

    „Упутили су нам писмо које је незванична министарка културе, медија и спорта Велике Британије послала у ‘Офком’ – званични НЕЗАВИСНИ медијски регулатор. У њему министарка практично тражи да нам одузму лиценцу за емитовање. И шта ће бити са британским медијима у Русији?“, написала је Симоњанова на свом налогу на Телеграму.

    Како преноси РТ, Стивенсова је затражила од извршне директорке медијског регулатора „Офком“ Мелани Доус да преиспита давање лиценце за емитовање РТ-у, након што су британски парламентарци објавили извештај о руском „мешању“ у послове Велике Британије. Министарство спољних послова Русије саопштило је да извештај не садржи никакве доказе, нити конкретне чињенице.

    С тим у вези, секретар Савеза новинара Русије Тимур Шафир је писмо Стивенсове назвао живописним примером двоструких стандарда примењених на руске медије који раде са страном публиком. Према његовим речима, та политичка позадина ни на који начин не одговара принципима слободе говора и медија, које британски политичари истичу у теорији.

    Телевизијски канал РТ и агенција Спутњик редовно се суочавају са ограничењима у Великој Британији. Тако је прошлог лета британски медијски регулатор „Офком“ (Ofcom) казнио руску телевизију РТ са 200.000 фунти због „кршења правила емитовања“.

    Истрага је показала да у периоду од 17. марта до 26. априла 2018. године у седам вести РТ није показао потребну непристрасност у материјалима, за шта је ресор оптужио руску телевизију. Служба је пронашла учестало кршење правила у кратком временском интервалу.

    Телевизија РТ је изразила негодовање због казне, пре свега зато што је изречена пре одлуке суда, који је требао да утврди да ли постоји основа за овакве претензије британског медијског регулатора „Офком“ против РT-а.

    Тагови:
    Офком, лиценца, РТ, Маргарита Симоњан
    Стандарди заједницеДискусија
    Коментариши преко Sputnik налогаКоментариши преко Facebook налога