Слушајте Sputnik
    Русија
    Преузмите краћи линк
    0 231
    Пратите нас

    Блокирање три опозициона телевизијска канала у Украјини представља пример политичке цензуре и у супротности је са међународним обавезама Кијева да штити слободу говора, изјавила је портпаролка руског Министарства спољних послова Марија Захарова.

    „Сматрамо да је блокирање три украјинска медија са солидном публиком указом шефа државе недопустив пример политичке цензуре, нелојалне конкуренције која је у супротности са законима Украјине и међународним обавезама Кијева да штити слободу говора“, рекла је Захарова на редовном брифингу.

    С тим у вези, она је подсетила на предизборна обећања украјинског председника Владимира Зеленског да ће поштовати принцип језичке разноликости и слободе говора.

    „Упркос свему овоме, Украјина наставља да клизи ка тоталитарном моделу власти са насилном украјинизацијом“, констатовала је она.

    Захарова је додала да је блокирање ТВ канала флагрантна чињеница напада на слободу говора.  

    „Кијевске власти праве од свог народа будале. Више пута смо говорили о неприхватљивом понашању званичног Кијева према руским медијима, интернет страницама, штампаним материјалима, чак и књигама за децу – они су забрањени под изговором супротстављања измишљеној претњи и пропаганди из Русије. Али сада је репресивна машина кијевског режима отишла предалеко, чини ми се да се једноставно не може зауставити, јер се ради о украјинским изворима информација који заузимају неодговарајући став према владајућој елити“, приметила је Захарова.

    Блокирање украјинских медија

    У уторак увече Зеленски је својим указом ставио на снагу одлуку Савета за националну безбедност и одбрану о увођењу санкција на период од пет година против телевизија „112 Украјина“, „Њузван“ и „ЗИК“ и посланика Врховне раде из странке Опозициона платформа – За живот Тараса Козака, који је власник ових канала.

    Телевизије које су се нашле на удару санкција су опозиционе и у њима су најчешће гостовали посланици Опозиционе платформе – За живот, која је осудила ову одлуку и назвала је испољавањем диктатуре и кршења слободе говора у земљи. Телевизије су прекинуле са емитовањем, али су доступне на Јутјубу.

    Прочитајте још:

    Тагови:
    телевизија, Украјина
    Стандарди заједницеДискусија
    Коментариши преко Sputnik налогаКоментариши преко Facebook налога