Пронађена ефикасна метода за рано откривање канцера

© Fotolia / VitanovskiЋелије рака у 3Д
Ћелије рака у 3Д - Sputnik Србија
Амерички научници пронашли су ефикасан метод за рано откривање канцера, а студија је објављена у часопису „Сајенс транслејшенел медисин“.

Метода подразумева узорковање крви и омогућава да се, на основу малог дела ДНК повезаног са тумором, прати појава малигнитета дебелог црева, дојке, плућа и јајника.

Дијагностика се заснива на сортирању мутација у ДНК проузрокованих онколошким факторима из других генетских промена.

„Покушавамо да пронађемо иглу у пласту сена, тако да, када утврдимо промену ДНК, желимо да се уверимо да је то заиста оно на шта смо мислили“, каже коаутор студије Виктор Велкулеску.

Ћелије рака нападају организам - Sputnik Србија
Научници објаснили како канцер „вара“ тело

Нова технологија је тестирана код 138 пацијената са раним стадијумом рака, који је веома тешко дијагностиковати у овој фази. Онколошка болест утврђена је новом методом код 86 пацијената. Такође, стручњаци су проверили 44 здраве особе, а резултати тестирања на канцер код њих су били негативни.

У будућности научници планирају да тестирају овај систем испитивања код више пацијената, а такође ће посветити посебну пажњу дијагностици здравственог стања људи са високим ризиком од онколошких болести, посебно пушача.