Цензура на британски начин: Ко се усудио да прича за руске медије?

© AFP 2022 / Ben StansallБритански лист „Гардијан“
Британски лист „Гардијан“ - Sputnik Србија
Пратите насTelegram
Извештај истраживачког центра „Хенри Џексон сосајети“ при британском парламенту о контакту Британаца с руским медијима још један је пример пренебрегавања слободе говора у земљи која себе сматра еталоном либералне демократије, саопштила је Амбасада Русије у Лондону.

Извештај у којем је стручњак овог центра Ендру Фоксал навео своје препоруке, појавио се дан уочи почетка дебате у Европском парламенту о резолуцији о супротстављању руским медијима, пре свега Спутњику и РТ-у. 

Експерт у извештају под насловом „Корисни идиоти Путина: британски левичари и десничари и Русија“ предлаже да се суду јавности изложе сви контакти Британаца с руским медијима или представницима руских власти. 

Владимир Путин на телевизијским екранима - Sputnik Србија
Експерти о резолуцији: Европљани ће тек сад да заволе Русију

Амбасада је оценила да је реч о мешавини изврнутих чињеница, ауторових измишљотина и непроверених гласина, а понекад и о отворено лажним инсинуацијама. 

„Одмах после очигледно исполитизоване одлуке банке ’Нат вест‘ да блокира рачуне телевизијског канала РТ у Великој Британији, овај извештај је још један очигледан пример пренебрегавања принципа слободе говора у земљи која себе сматра еталоном либералне демократије“, наведено је у саопштењу. 

Амбасада наводи да аутори извештаја у суштини захтевају да се у Великој Британији уведе политичка цензура када је реч о информацијама о Русији и да се принудно ограниче контакти Британаца с руским медијима и политичарима, као и посете Русији. 

„То значи да сви Британци морају да буду стављени у положај државних службеника с одговарајућим ограничењима у сфери контаката и кретања. Са жаљењем констатујемо да се у Великој Британији наставља хистерична антируска информациона кампања, коју прате агресивни покушаји да се угуши било какво другачије размишљање и право на тачку гледишта која је алтернатива званичној. Они који стоје иза овога очигледно живе у сопственом свету, жалећи за прошлошћу и надајући се да ће вратити време. Посаветовали бисмо им као лек филм Стенлија Кјубрика ’Доктор Стрејнџлав‘“, наведено је у саопштењу. 

Спутњик - Sputnik Србија
Сме ли продуцент Ројтерса да говори за Спутњик

Према мишљењу аутора извештаја, активисти, новинари и политичари дужни су да укажу на проруске везе приватних лица и партија из читавог политичког спектра и да у политичким дебатама оспоравају њихову поузданост. 

Неопходно је широм Европе саставити схему личних и организационих веза политичара левог и десног усмерења и њихових руских колега. 

Фоксал сматра да је сада, када десни и леви покрети јачају у Европи, неопходно „раскринкавати њихове тајне изворе финансирања“. 

Аутор извештаја, такође, предлаже посланицима европских земаља да унесу измене у постојеће законе или да усвоје нове законе који би навели политичаре да пријављују све своје наступе у медијима, као и податак да ли су за то добили новац. 

У извештају се у више наврата спомињу РТ и Спутњик, који је у саставу МИА „Русија севодња“, али га је аутор грешком укључио у „холдинг Раша Ттудеј“, док је РТ подвео под медијски холдинг МИА „Русија севодња“. 


Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала