Успешно сте се регистровали!
Молимо вас, улогујте се путем линка који вам је послат на

Лидер украјинске опозиције: Иза одлука о вакцинама и ТВ каналима стоји Вашингтон

© Пресс-служба президента Украины / Уђи у фото-галеријуЗаседање Врховне раде Украјине
Заседање Врховне раде Украјине - Sputnik Србија, 1920, 04.02.2021
Пратите нас
Шеф политичког савета украјинске „Опозиционе платформе – За живот“ Виктор Медведчук оптужио је власти у Кијеву да одбијају да купе руску вакцину „Спутњик Ве“ (Sputnik V) како би задовољили Вашингтон. Како је додао, иза одлуке кијевских власти да уведу санкције опозиционим ТВ каналима такође стоје САД.
„Када је министар здравља Максим Степанов још у јесен прошле године рекао да ће Украјина узети у обзир све вакцине, па и руску, био је позван у америчку амбасаду. И већ на излазу из амбасаде заједно са вршиоцем дужности америчког амбасадора, не Степанов, већ тај представник Америке у Украјини, је рекао да Украјина неће куповати руску вакцину“, рекао је Медведчук.

Такође, додао је да је став Кијева о вакцини последица и тога што се он, један од лидера опозиције, договорио с Москвом о испоруци овог препарата.

Без обзира на то што је доказано да „ниједна од вакцина које постоје у свету – ни Модерна, ни Фајзер, ни АстраЗенека, нису прошле трећу фазу клиничких испитивања у Кијеву су почели да говоре да не може руска вакцина јер је неефикасна“, навео је Медведчук.

Када је реч о одлуци да се онемогући рад опозиционим ТВ каналима, Медведчук каже да је Зеленски то морао да уради јер му је све време сметало извештавање тих канала, односно то што су износили истину.

„Да су у то умешане САД не сумњам, јер је Вашингтон 2014. увео спољну управу. Она се ‘одлично развијала’ док је на власти био Петро Порошенко и предата је у наслеђе Зеленском. И мада су многи веровали да је Зеленски неће реализовати последице тога су постале још страшније за Украјину и украјински народ“, рекао је Медведчук.

Подсетимо, Зеленски је потписао указ којим на снагу ступа одлука о увођењу санкција на пет година за неколико опозиционих ТВ канала и посланика опозиционе странке који је њихов власник. Из Кијева је потом стигла оптужба да те канале финансира Русија.

Канали не могу да емитују програм, а доступни су само на Ју-тјубу.

Санкције су уведене против канала „112.Украјина“, „NewsOne“ и „ZIK“  и посланика „Опозиционе платформе – за живот“ Тараса Козака. Према речима Медведчука, на тим телевизијала радило је укупно 1.500 људи, од тога 643 новинара.

Медведчук се осврнуо и на употребу руског језика, истакавши да се у кабинету председника Зеленског и у парламенту говори руски иако шеф државе игра на карту подршке антируској политици.

Додао је и да у Украјини руским језиком говорио око 60 одсто становништва, иако истраживања показују мање бројке – од 35 до 47 одсто.

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала